Ugye látod, mennyire vonzó akar lenni ez a kabrió? Csak úgy sugárzik belőle az a megfoghatatlan valami, ami felébreszti benned a vágyat, hogy most azonnal akarj egy Mercedes C kabriót!
Fura egy világot élünk. Gondoltad volna, hogy ekkora hájp lesz a zöld rendszámos terepjárók piacán? A Porsche, a Mercedes, a Volvo és BMW is büszke rá, hogy elektromos hibrid autóik képesek emissziómentesen végigmenni a városon. Azok az autók, amiket néhány éve még az elpusztíthatatlanság szimbólumaként vettek tucatszám. Másik oldalról meg itt a Mercedes C kabrió, amihez akár 510 lóerős V8-as biturbó motort kérhetsz.
És hidd el, a Mercedes csinálja jól. Sosem adtak még el ennyi autót világszerte, mint 2015-ben. És a 2016 is nekik áll. Azért ehhez az is kellett, hogy tíz éve ráborítsák a tervasztalt a dizájnerekre “Fiatal vásárlók kellenek, érted?!” felkiáltással. Olyan autókat akartak gyártani, ami vonzza a népet. Bejött. Ezért áll most előtted (bocs, a monitorod képernyőjén) a Mercedes C kabrió, és állt előttem Triesztben, egy eldugott öbölben Szlovénia és Olaszország határán.
A betyárját, de jól néz ki!
Csak úgy sugározták magukból a dinamizmust a szűrt napfényben megcsillanó testek. Az ebédet rohamtempóban toltuk magunkba, hogy az elsők között legyen miénk egy 510 lóerős AMG C 63 S, de egy ravasz magyar páros becsúszószereléssel kaparintotta meg az utolsó kulcsokat. Egy 400 4Maticban kerestünk vigaszt. Nagy duzzogva kentünk magunkra a naptejet a 333 lóerős kabrióban.
Kolléga kezdte a vezetést, én az utasülésből gyűjtöttem az első inspirációt Olaszország és Szlovénia ezen vidékéről, ami eddig elkerülte a figyelmemet. Pedig jó terep, autózásra és országúti bicajozásra is. Gondolataimat hamar félresöpörte, ahogy a V6-os Mercedest a rövid ismerkedés után elkezdte tövig taposni a kolléga. Nincs itt gond kérem, ebben legalább nehezebb meghalni. Ez jobban viseli a vezetői hibát, az összkerékhajtás nem enged olyan könnyen leesni az útról. Azért igyekeztünk a pihenő utáni autócserében úgy helyezkedni, hogy a következő körben ne mi legyünk a lúzer magyar páros. Addig ismerkedtünk a főbb tudnivalókkal, és további motorvariációkkal:
- dízelek C 220d (170 LE) és C 250d (204 LE)
- benzinesek C 180 (156 LE), C 200 (184 LE), C 250 (211 LE), C 300 (245 LE), C 400 4Matic (333 LE)
- AMG!!! C 43 (367 LE), C 63 (476 LE), és C 63 S (510 LE)
- árak: 13,8 millió forinttól 29,8 millióig
Ha kabriód van, törődj bele, hogy a szél cirógatja a bőrödet. A cirógatás még oké is lenne, de ha a hátsó utasok fejét cibálja a szél, az már nagyon nincs rendben. De itt az Aircap nevű újítás, és a szélvédő felső vonalából kiemelkedik egy fémlap, ami megtöri a menetszél útját, hátul pedig ott a gombnyomásra kiemelkedő szélfogó. Tudom, egyik sem szép megoldás, de a szelet sikeresen fékezik.
Na és akkor következik az a helyzet, amikor rájössz, hogy kabriód van, de jó lenne csukott tetővel is használni. Erre találták ki a nyitható keménytetőket, a Mercedes a C osztálynál viszont megmaradt a vászonnál. Pirosban annyira baba, hogy rögtön kell keríteni mögé egy kikötőt és kész is a KÉP, tessék:
De kékben, barnában is kérheted a fekete mellett. Kivéve, ha az extra szél- és hangvédett verzióra vágysz. Az csak feketében van. És még egy újdonság, aztán leállok velük: olyan speciális bőrkárpit is kérhető, ami a beeső napsugarakat jelentős részét visszaveri, ezért a napon hagyott autó bőrülése kevésbé forrósodik fel. A hagyományos bőrhöz képest tízfoknyi különbséget jelent.
És meglett az AMG is, na akkor toljuk neki!
Mit is tud a C 63 S AMG?
- 3982 köbcenti V8 biturbó
- 510 LE
- 700 Nm
- 0-100 4,1 másodperc
- 280 km/h végsebesség (AMG Driver’s csomaggal)
Azt mondták, szándékosan nem hangolják annyira keményre és véresen sportosra az autóikat, mint a BMW. Tehát kényelmes autót kapsz, amit igény esetén elég rendesen meg tudsz kergetni. Annyit azért megtesznek, hogy az 510 lóerős AMG beszaráshatárig engedi megcsúszni az autó hátulját Race módban. Ehhez jön még az öblösen röfögő és visszadurrogó kipufogóhang, és teljes a színjáték. Nekem bejött. Élvezni fogod vele a kanyarokat és egyeneseket, de versenypályára nem ezzel fogsz menni, ők is tudják, te is tudod.
Jó játék a kormány mögötti fülekkel kattintgatni a hétgangos váltó fokozatai között. De minek, az automatikai sokkal jobban tudja, mikor kell oda-vissza kapcsolni. Így is megvan a 4,1-es százra gyorsulás, kár erőlködni. A kormány fogása überkirály. Hasított és fényes bőr ízléses kombinációja, diszkrét fehér, ami mutatja a középállást, pont, mint egy igazi raliautóban. Minden részletet úgy találtak ki, hogy akkor is szeress az autóban lenni, ha nem tövig taposott gázpedál volt a jeled az oviban. A műszerfalon IWC órát nézhetsz, ha a kezeden nem lenne. A menő ülés, és karbon középkonzol igényes autóbelsőt rajzolnak köréd.
Ez az autó színtiszta vizuális gyönyör!