Az új Mercedes E-osztály belső terét te is belaknád. A Volvónál most mehet a fejvakarás, mert a legszebb autóbelső címet a Mercedes orvul elcsaklizta tőlük, pedig komoly volt a verseny.
#1 A legszebb ötcsillagos hotelek ilyenek
Ha nincs alkalmad személyesen ülőpróbázni az új E-osztályt, nézd hosszan a képeket, abból is rögtön átjön az érzés. Az új E-osztályt biztosan bentről kifelé tervezték: az volt a cél, hogy a belső térben minden apró részletről a legszebb lakásenteriőr érzés fogjon el, és csak az utolsó pillanatban fogd csak fel, most nem egy kényelmes karosszékben ülsz, hanem egy olyan tárgyban, amit autózásra terveztek.
Van ez a 12,3 colos központi kijelző (dupla megjegyzés: nem minden változatban széria, és igazából két kijelző, de egy üveglap alá építve tűnik mégis egy egésznek), amitől a békés meleg otthonba becsempésződik pont annyi hightech, ami tudatja veled, vannak itt még olyan extra részletek, amikre érdemes figyelni.
#2 Követi az előtted levőt, kanyarodik, megáll, újra indul, sávot vált
2011 óta a vezető nélküli autók tesztelésének Mekkája Nevada, ahol engedélyezik az ilyen kísérleti autók használatát. A szériagyártású autók közül azonban a Mercedes az első, mely az új E-osztállyal mindenféle kiegészítő nélkül futhat a teszteken, csupán a szoftveren kell egy frissítést futtatni. A többi gyártó azonban plusz érzékelőkkel tudja csak megugrani ezt a szintet.
A Drive Pilot normál utcai körülmények között képes követni az előtte haladót, és nem csak a felfestéseket követve halad, fordul, kanyarodik, fékez és gyorsul. De mindezt maximum csak egy percig, utána a kormányra helyezett kézzel jelezni kell, hogy “hahó, még itt vagyok”. Az új E-osztály egy professzionális sávváltást is meg tud oldani a vezető aktív részvétele nélkül, de ezt csak Magyarországon kívül, itt nálunk valamiért ez a funkció jogalkotói szigor miatt nem működtethető.
#3 Elkerüli a bajt, ha mégsem sikerül, igyekszik kihozni belőle a legjobbat
A sávtartás, a forgalomfigyelés, a mögöttes forgalom pásztázása mind arra jó, hogy megússz egy lehetséges balesetet. Olyan is van, hogy ez mégsem sikerül, ekkor az E-osztály Pre-safe rendszere kerül főszerepbe. Két újdonság van ezen a területen is: az oldalütközés védelem felkészíti a testet egy oldalsó becsapódásra azáltal, hogy az utastér belseje felé tol kissé az ülésben, hogy nagyobb legyen a túlélőtér.
Ennél is izgalmasabb a Pre-safe Sound, ami azt hivatott megelőzni, hogy egy nagyobb ütközés hangereje halláskárosodást okozzon az utasoknak. Itt az elv az, hogy az ütközés előtti pillanatban a hangszórókból hatalmas robajjal egy kamuütközés hangját szimulálja az autó, ezzel felkészítve a hallójárataidat a végső becsapódásra. Azért ez tudva is jobban bízunk a többi rendszerben, hátha mégis inkább az elkerülés működik jobban.
#4 Magától parkol
Ha magától vezet, akkor persze hogy magától is parkol. De nem úgy, hogy bent ülsz, és nézed, ahogy forog a kormány. Kint állsz (!!!), fogod a kezedben a telefont, és arról folytonos körmozgással vezényeled a parkolást. Erre azért van szükség, hogy a te szerepedet a parkolásban végig aktív maradjon. Ha elveszed az ujjad, az autó megáll. Illetve akkor is megáll, ha hirtelen akadály kerül az autó elé/mögé. És ez miért jó? Akkor jön jól, ha szűk garázsban kell a két bicikli és a fűnyíró közé bekúszni, és utána nem kell játszani azzal, hogy még az ajtónyitásra is maradjon hely.
#5 Lesz belőle hibrid is
Alig várjuk, hogy kezeink közé kaparintsuk a 279 lóerős benzines hibridmodellt. Legalább 180-at aludni kell még addig, mert csak az év második felében lép piacra. Addig van E200 és E220 CDI kétliteres dízelmotorral és 11,8 illetve 12,5 milliós listaáron. És persze több izgalmas modell is érkezik még, szóval érdemes feltérképezni a teljes E-osztály kínálatot.




