
Michelisz Norbi, a Hyundai WTCR pilótája a túraautó-világkupa három legfontosabb futama előtt az Euroringen hajtotta meg nekünk az új Hyundait, a Fastbacket.
Az Örkény melletti pályán a hazai i30 N-tulajdonosok egy része abban a szerencsében részesülhetett, hogy egy pályanappal egybekötött privát találkozón körözhetett a többszörös bajnokkal. De még mielőtt körbevezette volna őket az aszfaltcsíkon padlógázon, mi is beülhettünk mellé, hogy megmutassa a roppant jól összerakott Hyundai i30 N Fastback változatát.
A ritka közvetlen világklasszis készségesen mesélt a 275 lóerős, sportos négyajtósról. A koreai cég úgy hirdeti a Namyangban született, a Nürburgringen tökéletesített járgányt, hogy: nagy sebességű kanyarvételi képességgel és vegytiszta eleganciával gondoskodik az adrenalinlöketről. Úgy voltunk vele, ezt Norbinál jobban senki sem tudja elmondani és bemutatni.
Mindennek az alapja a gomb a kormányon azzal a kis kockás zászlóval: a versenypálya-üzemmód.
Őt megnyomva a hétköznapi autó egy szörnnyé változik, de erről meséljen inkább a szakértő:
„Ami nekem ebben az autóban tetszik, hogy a két arca, a hétköznapi és a versenypálya arca között borzasztóan nagy a különbség és a kontraszt.”
A videón nincs rajta, de a felvétel után megkértük Norbit, menjen már egy olyan kört is, amikor ő kihozza magából és az autóból is a maximumot. Leírhatatlan volt, ahogy bánik egy ilyen közútra tervezett vassal, az meg pláne, hogy milyen utat járt be a gyomrunk abban az egy körben.
Kösz, Norbi, csúcs vagy!
Mi a ferdehátút próbáltuk:
(Fotó: a szerző)