A mindent eldöntő szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon könnyen úgy alakulhatott volna, hogy Lando Norris időbüntetést kap, ám végül megúszta a szankciót.
Az újdonsült világbajnok Lando Norris a bokszkiállása után került összetűzésbe Max Verstappen Red Bull-os csapattársával, Cunoda Júkival, aki igyekezett feltartani őt, hogy ezzel segítse Max Verstappen vb-címért folytatott küzdelmét. A hosszú egyenesben a japán pilóta ide-oda mozgott a pályán, Norris pedig az előzéskor rövid időre mind a négy kerékkel elhagyta a pályahatárokat, így mindkettejük manőverét vizsgálni kezdték a versenybírók: Cunodát azért, mert leszorította riválisát a pályáról, Norrist pedig azért, mert pályaelhagyással szerzett tartós előnyt. Erről van szó:
Here's a replay of Norris overtaking Tsunoda 👀#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/qi6NGBEECg
— Formula 1 (@F1) December 7, 2025
Végül csak a japán versenyzőt szankcionálták csak, aki öt másodperces időbüntetést kapott, amiért kiszorította Norrist, míg a McLaren brit pilótájának esetében a stewardok nem láttak olyan mértékű előnyszerzést, ami indokolta volna a büntetést – mint a futam végén kiderült, egy esetleges öt másodperces büntetés sem veszélyeztette volna Norris harmadik helyét, hiszen Charles Leclerc több mint hét másodperccel lemaradva ért célba a negyedikként.
A versenybírók hivatalos magyarázata így szólt:
„A felügyelők áttekintették a pozíciókövető és pályabírói rendszerek adatait, valamint a külső és fedélzeti kamerák felvételeit. A 4-es rajtszámú autó (Norris) a pályán kívül előzte meg a 22-est (Cunoda) ez azonban azért történt, mert a 22-es autó versenyzője többször is irányt váltott, miközben védte pozícióját a 4-es autóval szemben.
Ha a 22-es autó nem tett volna ilyen többszöri védekező mozdulatot, a 4-es autó szabályosan, a pályán belül is meg tudta volna előzni, ám a manőver során azért hagyta el a pályát, hogy elkerülje az ütközést. Továbbá, a vezetési szabványokra vonatkozó iránymutatás kimondja: ha egy autót kiszorítanak (ahogyan az ebben az esetben gyakorlatilag történt), akkor azt nem tekintik a pályahatárok túllépésének. Bár technikailag az előzés a pályán kívül történt, a fentiekre tekintettel úgy döntöttünk, hogy nem teszünk további lépéseket. (...)
A felügyelők döntései az FIA-tól függetlenül születnek, és kizárólag az irányadó szabályokra, útmutatókra és a rendelkezésre álló bizonyítékokra támaszkodnak.”
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Formula1.com)
Ez is érdekelhet: