A mindent eldöntő szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon könnyen úgy alakulhatott volna, hogy Lando Norris időbüntetést kap, ám végül megúszta a szankciót.

Az újdonsült világbajnok Lando Norris a bokszkiállása után került összetűzésbe Max Verstappen Red Bull-os csapattársával, Cunoda Júkival, aki igyekezett feltartani őt, hogy ezzel segítse Max Verstappen vb-címért folytatott küzdelmét. A hosszú egyenesben a japán pilóta ide-oda mozgott a pályán, Norris pedig az előzéskor rövid időre mind a négy kerékkel elhagyta a pályahatárokat, így mindkettejük manőverét vizsgálni kezdték a versenybírók: Cunodát azért, mert leszorította riválisát a pályáról, Norrist pedig azért, mert pályaelhagyással szerzett tartós előnyt. Erről van szó:

Végül csak a japán versenyzőt szankcionálták csak, aki öt másodperces időbüntetést kapott, amiért kiszorította Norrist, míg a McLaren brit pilótájának esetében a stewardok nem láttak olyan mértékű előnyszerzést, ami indokolta volna a büntetést – mint a futam végén kiderült, egy esetleges öt másodperces büntetés sem veszélyeztette volna Norris harmadik helyét, hiszen Charles Leclerc több mint hét másodperccel lemaradva ért célba a negyedikként.

Meghatóra sikerült Lando Norris első nyilatkozata világbajnokként

Az újdonsült világbajnok Lando Norris elérzékenyülve beszélt a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után.

A versenybírók hivatalos magyarázata így szólt:

„A felügyelők áttekintették a pozíciókövető és pályabírói rendszerek adatait, valamint a külső és fedélzeti kamerák felvételeit. A 4-es rajtszámú autó (Norris) a pályán kívül előzte meg a 22-est (Cunoda) ez azonban azért történt, mert a 22-es autó versenyzője többször is irányt váltott, miközben védte pozícióját a 4-es autóval szemben.

Ha a 22-es autó nem tett volna ilyen többszöri védekező mozdulatot, a 4-es autó szabályosan, a pályán belül is meg tudta volna előzni, ám a manőver során azért hagyta el a pályát, hogy elkerülje az ütközést. Továbbá, a vezetési szabványokra vonatkozó iránymutatás kimondja: ha egy autót kiszorítanak (ahogyan az ebben az esetben gyakorlatilag történt), akkor azt nem tekintik a pályahatárok túllépésének. Bár technikailag az előzés a pályán kívül történt, a fentiekre tekintettel úgy döntöttünk, hogy nem teszünk további lépéseket. (...)

A felügyelők döntései az FIA-tól függetlenül születnek, és kizárólag az irányadó szabályokra, útmutatókra és a rendelkezésre álló bizonyítékokra támaszkodnak.”

(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Formula1.com)

Ez is érdekelhet:

Hivatalos: Verstappen új csapattársat kap 2026-ra

A Red Bull mindkét istállójánál lezárta a következő szezon pilótakérdését – spoiler: Cunoda Júki ülés nélkül marad 2026-ra.

Piastri utódját igazolhatta le a McLaren

Nagy név szerződtetését jelentette be a McLaren.

Hamilton elárulta, hogy megbánta-e, hogy elhagyta a Mercedest a Ferrariért

Lewis Hamilton egyértelműen fogalmazott a ferraris „házasságával” kapcsolatban.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!