A Seat annyira jól eltalálta a mini SUV-jének arányait, hogy szerelem lett belőle, mit szerelem, házasság! Az Arona egy közel tökéletes autó.

És most egyként hördülnek fel azok, akik az egyliteres turbómotor gondolatára is skandallumot kiáltanak, pedig nem feltétlenül kellene, hiszen nincs velük baj, ha az ember tudja, hogy mit vesz, és mire akarja használni. Nekünk egy megbízható és pofás családi autó kellett, és nem mondom, hogy nem néztem az 1.6-os szívómotorokat, de miután egy hétig teszteltem az Aronát, különösebben nem fájt a hiányuk.

Az történt, hogy sokat lehetett hallani a Seat kis csodaautójáról, hogy ár-érték arányban mennyire erős, hogy mindenképpen adni kell neki egy esélyt, mert az ember abban a pillanatban megszereti, ahogy megy vele egy-két kilométert. És valahol pont ez is történt. A spanyoloknak sikerült úgy kialakítaniuk az Aronát, hogy az egyszerre férfias és nőies, mondjuk ki, unisex, belülről pedig egyszerűen csak szép. És még nem is adják horror áron.

Az Aronát már négymillió alatt kicsivel meg lehet rendelni, de nyilván az alapmodell eléggé semmilyen, ha elkezdünk rápakolni, akkor extrákkal rövid idő alatt 5.5 millió környékén találja magát az ember, de ekkorra már került az autóba front assist, parkolássegítő rendszer, tolatókamera és egyéb nyalánkságok is. Ami nem rossz.

Furcsa módon sikerült úgy markáns vonalvezetéssel megálmodni az Aronát, hogy mégis valahogy szögletességében is kerek, és tudom, ez egy nagyon erős képzavar, de mégis valahogy ez a legjobb kifejezés arra, ahogyan az autó kinéz. Mert persze, néhol kifejezetten szembe ötlőek az ott hagyott élek, de mégsem az marad meg az emberben, ha jobban szemügyre veszi ezt az autót, hogy micsoda kocka. Nem az. Pont ezért jöhet be talán mindenkinek, mert benne van a baltával faragott és a lekerekített autók minden szépsége is.

Aki vezetett már 1.0 TSI motorral felszerelt autót, azt nagy meglepetések nem fogják érni, szokás szerint magas fordulaton érdemes tartani, hogy minden helyzetből kihúzzon minket, de ez a turbó motor mégis valahogy egész fürge, játszi könnyedséggel repíti a (motorhoz képest) nehéznek tűnő kasztnit, persze azért magasabb fokozatra váltva már nem gyorsul úgy, de azért szépen megy az Arona, annyira szépen, hogy ilyet ezzel a motorral hasonló méretben nem is nagyon tapasztaltam. Olyan fürge, hogy az ember el sem hinné, és ha meg tudod szokni, hogy alacsony fordulatszámon kettesben az 1.0 TSI jó szokása szerint könnyen fullad, akkor tulajdonképpen este csókot is adsz a motornak elalvás előtt azért, amilyen. Az átlagfogyasztása sem nagyon megy 6.7 liter fölé. Kell ennél több?

Mert egyébként van. Belülről is sikerült úgy megtalálni az egyensúlyt, hogy sikerüljön spórolni, de mégsem tűnjön egy négyzetmillimétere sem gagyinak. Az Xcellence felszereltséghez járó üléshuzat csini, a műszerfal alsó felének világosszürke színezése elég jó kontrasztot ad, és kiemeli az autót a szürkeségből, na tessék, már megint egy képzavar. Még arra is figyeltek, hogy a kormányon is megjelenjen a műszerfal színének kettőssége. Egyszerű, de szép, a kormányon és az autó oldalán megjelenő X-betű pedig első látásra teljesen szükségtelen, második látásra már hiányzik, ha nincs ott, mondjuk egy Style felszereltség esetén, mert ahhoz bizony nem jár az X, ami nélkül egyébként lehet élni, valljuk be őszintén.

A hangrendszer kérhető Beats-verzióban is, ami mindig jól szól, de különösebben nem fájó a hiánya, ugyanis egészen pazar hangzással döng bármi az autó „normál” audióján is, és döng is rajta minden, full link összeköttetéssel, Android Autóval nagyjából minden elérhető, hangvezérléssel nyomható a Spotify, nehogy már nyomkodnunk kelljen az egyébként nagyon csinos 6.5-ös képernyőt.

Van az Aronában tényleg minden, ahogy A ravasz, az agy…-ban anno mondták: aranyba öntött Rolls Royce is, ha kicsengeted. Na jó, az azért talán nincs, de az adaptív tempomattól kezdve az első-hátsó parkolóradaron keresztül a fáradtságfigyelő rendszerig bármi, a 400 literes csomagtere pedig éppen elég ahhoz, hogy mi két gyerekkel nyugodtan, el tudjunk indulni pár napra valahová.

Tény, hogy néhol érezni az anyagokon a spórolást, de ügyesen oldják meg, hogy ez ne fájjon, és az ember el is felejti, ha kívül-belül ennyire jól összerakott autóval találkozik. Én nem találkoztam a kategóriájában jobb autóval. Úgyhogy itt maradt. Azóta is boldogan éljük együtt életünket, minden napunk örömmel és vidámsággal telik. Remélem, nem lép be a képbe egy harmadik. Mondjuk talán nem sértődik meg, ha egyszer kap majd egy barátot maga mellé.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés