A nyolcvanas-kilencvenes években olyan legendás típusokat köszönhetünk a BMW és a Mercedes-Benz versengésének, mint az E30-as M3 és a 190 E 2.5-16 Evolution. Most az utóbbiból került elő egy szívfájdítóan gyönyörű példány.

A kilencvenes évek elején a Mercedes-Benz genfi standján leleplezett 190 E 2.5-16 Evolution II mindenkit lenyűgözött, állítólag mind az 502 példányát eladták már a bemutatója előtt, amivel azonnal a gyűjtők kincsévé tette. 1992-ben a Mercedes ezzel a típussal nyerte meg a német túraautó-bajnokság első három helyét.

A motor teljesítményét 235 lóerőre növelték, amivel az Evo II már 7,1 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebessége elérte a 250 km/órát.

A képeken látható példányt mindig is nagy becsben tartották és megkímélték. Svájcban helyezték először forgalomba, ahol köztudottan szigorúak a sebességhatárok, majd egy holland Mercedes-kereskedés dísze lett, a szalonban állva nem falta a kilométereket. A legutóbb egy brit gyűjtő árulta, aki csak száraz időben vette elő.

Mostanáig még 55 ezer kilométert sem futott, és ez megmagyarázza a fantasztikus állapotát ennek a gépnek, ami a 167-edik példány az 502-ből. Nem csoda, hogy sikerült is neki új tulajdonost találni a Silverstone Auctions árverésén, persze nem kevés pénzért. 160 ezer fontért, vagyis egy kicsivel kevesebb, mint 58 millió forintért vihette valaki a garázsába.

Ez is érdekelhet:

Valóra vált álom ez a kikönnyített Brabus Mercedes 190E

290 lóerős hathengeres motor hajtja, két ülés és bukócső van benne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés