Idén hatvan éve, hogy bemutatkozott a legelső Mini, és az ezredfordulón újraélesztett márka a legendás ősök előtt tiszteleg a legújabb különkiadásával. A három és öt ajtóval, négyféle motorral rendelhető 60 Years Edition tele van utalásokkal.

1959-ben jelent meg a legelső Mini, és Alec Issigonis zseniális kisautója csakhamar rendkívül népszerűvé vált. Nem is akart kimenni a divatból egészen az ezredfordulóig, az eredeti változatát rengeteg apró fejlesztéssel, de csaknem változatlan formában egészen addig gyártották. A BMW-vel újraindított márka most már a hatvanadik születésnapját ünnepli.

Nem is akárhogyan ünnepelnek, egy limitált szériás különkiadást készítettek a legújabb MINI-ből.

A kisautót a sportos vezethetősége miatt mindig is lehetett szeretni, az eleinte John Cooper által tuningolt, majd a nevét viselő változatok a British Racing Green fényezésről, vagy éppen dupla csíkozásról lehetnek ismerősek.

Most az eredeti zöldre hasonlító, de teljesen új színt kevertek a 60 Years Edition számára,

amihez fekete vagy fehér tetőt, és persze az elmaradhatatlan motorháztető-csíkokat is megkapjuk. Az ünnepi kisautó persze fekete, szürke, ezüst vagy kék színben is rendelhető, ha nem jönne be a zöld, és hozzá különleges, retró mintájú 17 colos kerekek járnak.

Sok helyen felfedezheted rajta a 60 Years emblémát,

így a motorháztető-csíkokon, az irányjelzőkön és a küszöbökön, odabent a műszerfalon, a fejtámaszokon és a kormánykeréken is. Sőt, ez a MINI még az aszfaltra is ezt a logót vetíti minden kiszálláskor. A zöld fényezéshez remekül illik a gesztenyebarna kárpit, ami prémium bőrből készült.

A felszereltsége elég gazdag ahhoz, hogy ne hiányolj semmit,

a teljesen LED-es fényszórók és britzászló-mintás hátsó lámpák, valamint az automata klíma is benne van. Nem korlátozza a lehetőségeidet a kínálat sem, három és öt ajtóval, 136 és 192 lóerő között kétféle benzines és kétféle dízelmotorral is kérhető az évfordulós MINI.

Ez is érdekelhet:

Története legkúlabb frissítésén van túl a Mini

Ha valami történik a Minivel, az mindig jó hír, mert újabb alkalom nyílik egy tesztvezetésre, ahol kipróbálhatjuk a (nem is annyira) kisautók legnagyobb istencsászárát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában