A korábbi motorsport-sikereit folyatná a MINI, amikor idén visszatér a versenypályákra a 24 órás futamon a Nürburgringen. Az erre a célra épített 306 lóerős MINI-vel minden esélyük megvan a győzelemre.

A klasszikus Mini neve mindig is összekapcsolódott az autóversenyzéssel, főleg azok után, hogy a hatvanas években háromszor is megnyerték vele a legendás Monte-Carlo-ralit. A modern utódja már a Dakar-ralin aratott sikereket, hat győzelmet szereztek a sivatagi futamon a MINI-vel, és a márka most visszatér a versenypályákra.

A Bulldog Racing a gyári mérnökökkel együttműködve építette ezt a versenyautót, amiről már első ránézésre látszik, hogy nem akármilyen MINI. Nem az új GP változatot vették alapul, hanem a szerényebb JCW kivitelt, de

egyedi aerodinamikai csomagot terveztek hozzá, hogy minden tempónál biztos legyen a tapadása.
A MINI legfeltűnőbb része a hatalmas hátsó szárnya, de jobban megnézve felfedezhetjük rajta a méretes diffúzort is.

Az utastérből mindent kipakoltak, amire nincs szükség, jóformán csak a kormánykerék, a kagylóülés és a bukócső maradt. A hátsó részre egy 100 lóerős üzemanyagtartály került, amire szükség lesz a 24 órás futamokon.

A plexiből készült ablakokkal könnyített MINI-t a gyári motorja hajtja, ami 306 lóerőre és 450 Nm nyomatékra képes,

a nyolcfokozatú automata váltója is gyári, de mechanikus sperr jár hozzá. A futómű és a fékrendszer alkatrészei a BMW M Performance raktárából származnak, a kerékcseréket beépített hidraulikus emelő segíti.

A Bulldog Racing által épített MINI első bevetése a 24 órás futamon lesz a Nürburgringen május 26 és 29 között, ahol a kétliteres, turbós autóknak kiírt kategória győzelméért indulnak vele.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Hallanod kell, hogyan szól a Forma–1-es motorral szerelt szupersportautó