A sportos kisautókról ismerjük a MINI-t, és a márka képes volt feljebb tenni a lécet a John Cooper Works változat limitált példányszámú GP kiadásával, ami minden idők leggyorsabb közúti MINI-je lett.
2017-ben már megmutatta a MINI, hogy egy pályanapokra szánt, közúton is használható csúcsmodellen dolgozik, de akkor még nem tudtuk, mennyi válik valóra a belevaló tanulmányautóból.
Most bemutatták a John Cooper Works GP gyártásba kerülő változatát, amit első pillantásra felismerhetsz a többi MINI között.
A sárvédőkre újrahasznosított szénszálas anyagból készült légterelő szélesítések kerültek,
és nem lehet nem észrevenni a hatalmas szárnyat a hátulján. A 18 colos kerekeken, Racing Grey fényezéssel, fekete emblémákkal és kilincsekkel a John Cooper Works GP büszkén tudatja a világgal, hogy a valaha volt legerősebb MINI lett.
A kétliteres, turbós négyhengeres motorjának teljesítményét 231-ről 306 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatéka 450 Nm, amit nyolcfokozatú automata váltó oszt be. A GP ezzel már 5,2 másodperc alatt képes elérni a százas tempót,
a végsebessége 265 km/óra, a legtöbb, amit utcai MINI-ben át lehet élni.
Az erősebb motorhoz igazították a MINI hűtését és a fékjeit, az egy centivel ültetett, adaptív futóműnek lett egy még keményebb GP fokozata, és a kipufogó is haragosabb, mint a többi MINI-ben. A sportos hangulat tökéletes az utastérben is, ahol
megtaláljuk a MINI Electric digitális műszeregységét, a hátsó üléseket viszont kiszerelték.
A MINI-nél azt is elárulták, hogy míg az előző John Cooper Works GP 8 perc 23 másodperc alatt ért körbe a Nordschleifén, addig
az új modell 8 perc alatti időt futott.
Az elődjéhez hasonlóan limitált szériában, 3000 példányban készül, de a szintén 306 lóerős Clubman és Countryman mintájára lehet, hogy később lesz egy szolidabb változata is.