A hatvanas években gyártott roadsterek hagyományát élesztette fel az S2000, és a mai napig nem gyártott hozzá foghatót a Honda. A lehetséges utódját egy ígéretes tervben dolgozták ki.

A Honda roadstere első ránézésre a Mazda MX-5 riválisának tűnik, de annál sokkal izmosabb lett az S2000, aminek a prototípusát 1995-ben mutatták be, a gyártása pedig négy évvel később, a japán márka ötvenedik születésnapján kezdődött, és 2009-ig tartott. A kétliteres szívómotorja 250 lóerőre volt képes, amivel azóta is egyedülállónak számít.

Sokszor hallottuk már, hogy a Honda elkészíti a roadster utódját, de mostanáig még nem vált valóra az álom,

amit most egy grafikus képzelt tovább. Somak Biswas azt álmodta meg, milyen lenne az S2000 utódja, ha valóban kifejlesztené a japán gyártó, és a dizájner alaposan kidolgozta a feladatot, egészen a részletekig.

A hosszú motorházfedelével és a letisztult vonalvezetésével a prémiummodellek riválisa lehetne,

mint a BMW Z4 és a Porsche 718 Boxster. A szűkre szabott fényszórókat már a nemrég leleplezett, a következő Civicet előrevetítő tanulmányautó ihlette, és egy mérgesebb Type R változat is készült, nagyobb légbeömlőkkel és hátsó szárnnyal.

A belső tér is stílusos, a műszerfal teljes szélességét elfoglaló szellőzőnyílással, ami egy hangprojektor és hangulatfény is egyben,

míg a lépcsőzetes középkonzolt a japán pagodák ihlették, a felületeket minőségi kárpittal vonnák be. A műszeregység és az infotainment dupla képernyője állítható lenne, hogy minden vezető jól láthassa.

A motorján nem kell sokat gondolkodni, a jelenlegi Civic Type R-ből ismerős kétliteres, turbós négyhengeres lehetne, ami már bizonyította rátermettségét. Somak Biswas olyan alaposan kidolgozta a terveket, hogy a Hondának már csak rá kellene bólintania, mindenesetre a rajongók régóta várnak egy ilyen roadstert a japán márkától.

(Képek: Somak Biswas)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Pérez nyert, a többiek küszködtek Szingapúrban