Első kézből jött információk alapján lehet tudni.
A Vezess talált rá a pitpass.com-on a 2020-tól Alpha Tauri néven futó Toro Rosso 2018-as pénzügyi beszámolójára, amellyel képet kaphatsz arról, mennyibe is kerül egy középcsapat működtetése az F1-ben.
Az Egyesült Királyságban törvény kötelez minden olyan céget, amelynek éves bevétele meghaladja a 10,2 millió fontot, valamint több mint 50 alkalmazottja van, hogy nyilvánosságra hozza éves pénzügyi beszámolóját.
Bevételek:
- Red Bull: 82,9 millió dollár
- Alkatrészek és anyagok eladása: 0,8 millió dollár
- Szponzoráció: 29,5 millió dollár
- Pénzdíj és kutatás-fejlesztés: 59,7 millió dollár
- Fejlesztés alatt álló termékek értékváltozása 10,7
Összesen: 183,6 millió dollár (kábé 54,72 milliárd forint)
Kiadások
- Új gyártóeszközök, pályafelszerelések: 5,7 millió dollár
- Új szoftverek: 0,8 millió dollár
- Csapatruházat, matricák, autóépítéshez szükséges anyagok: 56,5 millió dollár
- Utazás, karbantartás, javítás, pilótafizetések, energia és telekommunikáció: 45,6 millió dollár
- Motorköltség, ingatlanbérlés, autókölcsönzés, tesztpályák: 22,6 millió dollár
- Alkalmazottak fizetése: 40 millió dollár
- Nem készpénzjellegű kiadások: 8,5 millió dollár
- Nevezési díj, más tagdíj, büntetések, szankciók: 1,4 millió dollár
Összesen: 181,1 millió dollár (kábé 54 milliárd forint)
- Működési profit: 2,5 millió dollár
- Üzleti bevétel: 0,3 millió dollár
Az adózás előtti profit tehát 2,8 millió dollár, mivel az adó 1 millió dollárra, így
a nettó profit 1,8 millió dollár (kábé 536 millió forint).
(Forrás: Vezess, pitpass.com, fotó: Scuderia Toro Rosso)