Lehet, hogy nem tudtad, de Aston Martinok, Lamborghinik és Range Roverek utastéri elemei készülnek Ipolytölgyesen, és a MONO most nagy projektbe kezdett, hiszen saját csapattal indulnak az európai Le Mans-szériában, ahol szintén a tökéletesség a céljuk.

Ha még nem hallottál róla, akkor ideje képbe kerülnöd, hogy a Börzsönyben található Ipolytölgyesen olyan prémiumautók belsőtéri elemei készülnek, mint az Aston Martin, a Lamborghini és a Range Rover. A különleges fabetétek, szénszálas és alumínium elemek fejlesztésével és gyártásával több mint harminc éve foglalkozó MONO Group most nagy kalandba vágott, hiszen saját versenycsapattal indulnak az európai Le Mans-sorozatban.

Mi is a European Le Mans Series?

A legendás 24 órás Le Mans-i futam mintájára szervezett szériát több mint húsz éve hívták életre, és olyan pilóták szereztek itt bajnoki címet, mint a Formula–1-ből is ismert Robert Kubica és Giancarlo Fisichella. Az idei szezonban hat legendás európai versenypályára látogat el a sorozat, olyan ikonikus helyszínekre, mint Imola, Spa és Silverstone, ahol négyórás versenyeket futnak. A széria több kategóriája közül a MONO Racing az LMP3-as kategóriában áll rajthoz.

Quentin Antonel és Stéphane Tribaudini vezetik a MONO Racing versenyautóját, a francia Ligier által épített Le Mans-i prototípust, amit 3,5 literes biturbó V6-os motor hajt 470 lóerővel.

A csapat sikerén ráadásul neves tanácsadó dolgozik: biztosan hallottad már Yvan Muller nevét,

hiszen rengeteget küzdött Michelisz Norbival a túraautó-világbajnokságon, ahol négy bajnoki címet szerzett. Muller óriási tapasztalata pedig rengeteget segít a MONO csapatának.

Fotók: Szabó Bendegúz

Közös munkájuk máris megmutatkozott abban, hogy Antonel és Tribaudini már a szezon második versenyén dobogóra állhatott. A franciaországi Le Castellet-ben, a Paul Ricard versenypályán a hatodik helyről rajtoltak, és rendkívül változatos időjárási körülmények közt a második helyen értek célba. Nem meglepő, hogy a MONO-nál is büszkék erre az eredményre, Suri Adrienn, a cég és a csapat képviselője szerint

„a felkészültség és az elszántság mindvégig érezhető volt a hétvége során”.

Miért vágott bele az endurance versenyzésbe a MONO, mi a céljuk ezzel a projekttel? A luxusautók kategóriáján túl a motorsport világában is leteszik a névjegyüket azzal, hogy technológiai felkészültségüket nemcsak autóipari beszállítóként, hanem a versenypályán is bizonyíthatják. Elvégre ugyanazokat az elveket követik a gyártási folyamatok során, mint amit az autóversenyzés is megkövetel – vallja Széll Norbert gyárigazgató:

„Az időzítés, a hibátlan kivitelezés és a csapatmunka nemcsak a versenypályán, hanem a gyártósoron is döntő.”

Itt az ideje tehát, hogy kövesd a European Le Mans Seriest, amit a sorozat YouTube-csatornáján is megtehetsz – a bajnokság július 6-án az imolai négyórás futammal folytatódik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nyár, aperitivo, dolce vita Budapesten

Okos autók, makacs sofőrök – így viszonyulnak a magyarok az újabb technológiákhoz

340-ről fékezni, 24 órán át – Le Mans nemcsak egy verseny, hanem a motorsport maga

További cikkeink a témában
A nyár titkos karmesterei nélkül nincs biztonságos repülés
Hirdetés