A BMW-nél egyszerre két konnektorról tölthető modellt is megújítottak, a 225xe Active Tourer és az 530e is nagyobb akkumulátort kapott, amivel még többet mennek tisztán elektromosan egy feltöltéssel.

Az olyan tisztán elektromos modellek mellett, mint az i3, a BMW-nél jó ideje kapni konnektorról tölthető hibrideket is, amelyek kiérdemlik a zöld rendszámot, elmennek néhány tucat kilométert tisztán elektromosan, de hosszabb távokra ott dolgozik bennük a turbós benzinmotor. Most két ilyen típus technikáját újította meg a BMW.

A 2-es sorozat tagja az Active Tourer, a kompakt egyterű 225xe néven kapható az i8 „fordított” hajtásláncával, ahol az 1,5 literes, 136 lóerős háromhengeres az első kerekeket, a 88 lóerős elektromotor pedig a hátsókat hajtja.

Az akkumulátor kapacitását most 7,7-ről 10 kilowattórára növelték, amivel 41 helyet már 55-57 kilométert is elmegy teljesen elektromosan.

Az 5-ös sorozatban pedig ott az 530e, amiben már kétliteres, 184 lóerős turbós négyhengeres a benzinmotor, ezt egészíti ki a 113 lóerős elektromotor, összesen 252 lóerős kombinált teljesítménnyel.

Az akkumulátor kapacitása itt is nőtt, 9,2-ről 12 kilowattórára, amivel 49-57 kilométert lehet elektromosan autózni a zöld rendszámos 5-össel.

A két plug-in hibrid közben elég jól is megy,

a 225xe alapból összkerékhajtású, és ha mindent belead, akkor 6,7 másodperc alatt gyorsul százra, az 530e pedig kapható hátsó- és összkerékhajtású kivitelben is, 6,1-6,2 másodperces gyorsulással és 235 km/órás végsebességgel, ami végképp vonzóvá teszi a zöld rendszámos autók közt.

Olvasd el, milyen volt vezetni:

5-ös BMW-vel is lehet szabályosan ingyenparkolni – BMW 530e iPerformance-teszt

Egyféle hajtáslánccal és egyféle karosszériával kapható az 5-ös sorozat plug in-hibrid változata. Kipróbáltuk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában