Olvashattál már olyan híreket, amikor az önvezető módba kapcsolt Tesla balesetezett, de bármennyire is úgy tűnik, hogy képes átvenni tőlünk a vezetést az autó, valójában még nem, és most ezt mutatja meg a gyakorlatban egy kutatóintézet.

Autopilot a neve a Tesla önvezető módjának, de valójában ebben az esetben sem robotpilótáról van szó, amit bekapcsolva kényelmesen hátradőlhetsz, és újságot olvashatsz, hanem csak egy vezetéssegítő rendszerről, ami a hosszú, monoton utakon leveszi a terhet a válladról azzal, hogy beszáll a kormányzásba. Figyelni azonban még neked kell, ahogyan minden más autóban, és hogy miért, azt most egy teszttel mutatja meg a Thatcham Research intézete.

A zárt pályás teszten a Tesla Model S önvezető módba kapcsolva egy Mercedes mögött halad, majd amikor az hirtelen sávot vált, mert előtte áll egy autó, akkor a Tesla már nem tud mit kezdeni vele. Hiába fékez, nem lehet elkerülni az ütközést, és az akadály csak a tesztpályán van fóliából. Hasonló veszélyeket hordoz, ha a sávtartó rendszerekre hagyatkozva elengedjük a kormánykereket, mert az autó a kanyarban átsodródhat a szemközti sávba.

A tanulság egyszerűen megfogalmazható,

a jelenleg elérhető rendszerek még nem alkalmasak arra, hogy átvegyék tőlünk a vezetést,

csak abban segítenek, hogy kényelmesebbé és biztonságosabbá tegyék az utat, ha tudjuk, hogyan kell használni őket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
11% Naná, és nagyon keményen.
52% Igen, de menedzselhető.
37% Szerencsére nem.
Ezekkel a fotókkal sokkal jobban telik a karácsonyi punnyadás – figyelmeztetünk, nehéz lesz abbahagyni
Hirdetés