A hagyományos autómúzeumoknál többet jelent a Fiat most megnyitott központja, a Heritage Hub, ami az olasz autógyártó évszázados történelmét fogja át. A gyári gyűjtemény legérdekesebb darabjait állították ki az egykori gyárcsarnokban.

Torino az olasz autógyártás egyik központja, és a város legújabb nevezetességében átérezheted, miről szól a Fiat, valamint a hozzá tartozó Abarth és Lancia. Az újonnan átadott Heritage Hub egy hatalmas csarnok a Mirafiori gyár területén, ahol 15 ezer négyzetméteren több mint 250 autót mutatnak be, többet itt lehet látni először.

Nem egy hagyományos értelemben vett autómúzeumról van szó, inkább egy látványos archívumról,

ahol az 1908-tól napjainkig gyártott autók között a Fiat gyűjteményének számos érdekességét lehet látni.

A Heritage Hub középpontjában az a nyolc tárlat áll, ami egyenként nyolc autót mutat be, különböző tematika köré szervezve.

Láthatod itt a korszakalkotó modelleket, mint az első önhordó karosszériás Lancia Lambda, ott vannak a Fiat legsikeresebb típusai, a Topolinótól kezdve a 600-ason át a Pandáig és az Unóig. A gyűjtemény ékei az egyedi rendelésre készült autók, több közülük az Agnelli család birtokában állt, és korábban sosem volt látható.

Megcsodálhatod a régi idők tanulmányautóit,

a hetvenes években tervezett biztonsági koncepciókat, vagy éppen a környezetvédelemre kihegyezett prototípusokat, mint az X1/23 1974-ből, vagy az Ecobasic 1999-ból. Nemcsak féltve őrzött kincsek, hanem nagy kalandot bejárt autók is megtalálhatók, mint az a Fiat Campagnola, ami 1952-ben 11 nap alatt szelte át hosszában Afrikát, vagy a Fiat 124S, amivel 1970-ben 50 nap alatt értek el az Északi-foktól Fokvárosig.

Külön helyet kaptak a rekorderjárművek és a versenyautók,

mint a Lancia D50 Formula–1-es autója, az Abarth áramvonalas prototípusai, vagy a cég legendás raliautói. Ott a Lancia Fulvia HF 1600, ami 1972-ben megnyerte a Monte-Carlo-ralit, de nem hiányozhat a Delta HF és a Stratos HF, vagy a Fiat 124 és 131 Abarth sem.

A lenyűgöző csarnok, ami restaurátorműhelyként és rendezvényhelyszínként is működik, hamarosan megtekinthető lesz a látogatók számára is.

Roberto Giolito, a Heritage igazgatója a Fiat dizájnere, olyan korszakalkotó modelleket tervezett, mint a Multipla és az új 500-as

Ez is érdekelhet:

Ilyen modern utódot is kaphatott volna a Kispolszki

A jövő városi autójának szánták 1974-ben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában