A legendás 500-as leszármazottja a Fiat 126-os, ami felénk inkább Kispolszki néven vált ismertté. A hetvenes években készült belőle ez a prototípus, amit a jövő városi autójának szántak, és van benne néhány ötletes megoldás.

Giovanni Michelotti olasz dizájner nevéhez több mint 1200 autó tervezése fűződik, közte számtalan egyedi Ferrari és Maserati mellett olyan emlékezetes típusokkal, mint az ikonná vált BMW 2002. Michelotti saját stúdiójának is tervezett prototípusokat, és éppen ilyen volt ez a kapszulaautó, aminek az alapját a Fiat 126 adta.

Csak a kerekei és a fényszórói lehetnek ismerősek a Kispolszkiról, minden más egyedi a tanulmányon, amit 1974-ben a torinói autószalonon mutattak be, és amit a jövő városi autójának szántak akkoriban.

26 centivel rövidebb még a Kispolszkinál is, csak 2,85 méter hosszú, amivel a hetvenes évek Smartja lehetett volna belőle.

Az akkoriban forradalminak számító tolóajtókon könnyen be lehet szállni a négyüléses utastérbe, ami a magas teteje miatt még tágasabb volt, mint a 126-osé.

A motorján nem változtattak, de mivel a prototípus kisebb és könnyebb lett, ezért állítólag fürgébb is volt a Kispolszkinál, a végsebessége elérte a 116 km/órát.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sosem volt ekkora hatótávja a Tesla Model 3-nak, mint most

Kortalanul szép ez az 1987-es Honda Legend Coupé

Mesterséges intelligenciát is használt az új kampányához a Suzuki

További cikkeink a témában