Nem mondhatják az elektromos hajtású BMW rajongói, hogy a gyártó elhanyagolná őket, mert a bemutatása óta már másodjára kap nagyobb kapacitású akkumulátort az i3. Az új akkuval együtt újabb extrák is érkeztek a kínálatba.

2013 óta hódít a BMW tisztán elektromos hajtású autója, és nem mondhatnánk, hogy az elmúlt öt évben nagyon elavult volna. Persze ez annak is köszönhető, hogy a gyáriak folyamatosan fejlesztették a modellt, ami már másodszor kap növelt kapacitású akkumulátort. Az i3-at kezdetben 60 amperórás, 22,6 kilowattórás akkumulátorral vezették be, majd 2016-ban 94 amperórás, 33 kilowattórás akkut kapott az autó.

Az i3 akkumulátora mostantól 120 amperórás és 42,2 kilowattórás, ami egy kicsivel több, mint a Nissan Leafé, és éppen a duplája annak, amivel a típust bevezették.

A megnövelt akkuval pedig többet is megy az i3 egy feltöltéssel.

A mostanáig érvényben lévő mérés szerint az i3-nak 300 kilométer volt a hatótávja (a kicsivel erősebb i3s esetén 280 kilométer), ez egészen 359 kilométerre (az i3s-nél 345 kilométerre) változik. A mostantól érvényes WLTP mérés szerint 310, illetve 285 kilométerig jó a két modell, ami a BMW szerint nem tesztpadi, hanem hétköznapi használattal is elegendő legalább 260 kilométerre.

A nagyobb akku feltöltése valamivel tovább tart, de nem sokkal.

Az otthoni konnektorról 2,4 kilowattal töltve 15 óra kell a 80 százalékos szinthez, de a BMW-től rendelhető 11 kilowattos fali töltővel csak alig több, mint három óra. Az 50 kilowattos nyilvános villámtöltőről pedig 42 perc is elég a 80 százalékos szinthez.

Sok új extra is érkezett az i3 kínálatába.

A képeken látható bézsmetál fényezés is új, és van egy sportcsomag, ami ültetett és feszesebb futóművet, szélesebb nyomtávokat és 20 colos könnyűfém kerekeket tartalmaz. Újdonság a széria LED-es fényszóró helyett kérhető mátrixfényszóró, ami adaptívan változtatja a fényét a körülményeknek megfelelően.

Az utastérben is új árnyalatot lehet választani a Loft hangulathoz, megjelent a BMW újabb típusú, csempés menüvel ellátott infotainment rendszere, ezen felül fedélzeti wifi hotspot és vezeték nélküli mobiltöltő is elérhető hozzá. A 170 lóerős i3 és 184 lóerős i3s ezzel még mindig a legvonzóbb elektromos autók közé tartozik, mostantól nagyobb hatótávval.

Ez is érdekelhet:

Villanyautójának sportcsomagot, nekünk reményt adott a BMW - i3- és i3s-teszt - Roadster

Alapvetően meghatározza a viszonyunkat emberrel, szakmával, szituációval, fogalommal vagy bármilyen tárggyal az első benyomás. Alsó tagozatban nálunk az a hír járta az osztályban, hogy az iskolai fogorvos bele szokott hamuzni a gyerekek szájába: elég alacsonyan indult az egészségügyi dolgozók bizalmi indexe.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában