A Toyota új-zélandi importőre úgy döntött, nem várja meg a gyári brutál-verziót a pickupból, inkább megépíti maga.
A Toyota Hilux a legstrapabíróbbnak tekintett pickup, minimum azóta, hogy a TopGearnél olyan kínzásokat állt ki, amihez képest a mi gyerekdalunk katicabogarára pihentető wellnesshétvége várna a törökök kezében. Ennek ellenére a gyártó mintha némely piacon nem használná ki igazán a legendában rejlő lehetőséget. Állítólag az idén frissített modellből lesz majd egy GR-változat, de az új-zélandi importőr ezt már nem bírta kivárni. Inkább építettek saját maguk egy vetélytársat a Ford Ranger Raptornak a Hiluxból.
A kocsit a világ egyik legveszélyesebb, leggyorsabban úszó cápafajáról, a mako-ról (makócápa) nevezték el. A Toyota Hilux Mako elöl 40, hátul 50 milliméteres emelést kapott (ARB Old Man Emu rugó- és lengéscsillapító szett), keréktárcsái 18 colos Black Rhino-k, rajtuk 265/60-as Maxxis Razr gumikkal. A féktárcsákat 15 milliméterrel megnövelt átmérőjűre, a fékvezetékeket acélfonatosra csövekre cserélték.
A terepszögeket off-road-lökhárítókkal emelték meg, a kerekek fölé dobszélesítőket szereltek.
Az utastérben egyedi bőrkárpit és kis átmérőjű, középállás-jelzéssel ellátott vaskos sportkormány mutatja, hogy ez a Hilux nem egészen gyári. A hajtáslánchoz viszont nem nyúltak: talán úgy gondolták, a Ranger Raptor 213 lóerős, 420 Nm-es kétliteres dízelével szemben a 204 lóerős és 500 Nm-es gyári 2,8 literes dízel is elég.
A Hilux Mako az alapmodellhez képest mintegy 30 százalékos felárért vihető el, a a Toyota New Zealand 250 példány eladásával számol. Az importőr műhelyeiben még idén hozzálátnak az átépítésekhez, az első darabokat valamikor 2021 első negyedévének vége felé vehetik át az ügyfelek.