A világ egyik legkülönlegesebb tesztpályája Olaszország déli részén, Nardò mellett található, ahol a hatalmas döntött körpályán elképesztő sebességgel lehet menni, ezért számtalan izgalmas rekord helyszíne.
1975. július 1-jén nyitott meg Olaszország déli részén, a csizma sarkantyúján található Nardò közelében az a hatalmas körpálya, ami azóta is egyedülálló a világon. A 12,6 kilométer hosszú, szabályos kör alakú, döntött felületű pálya a nagysebességű tesztek helyszíne, ugyanis 240 km/órás tempóig úgy lehet száguldani rajta, hogy egyáltalán nem kell elfordítani a kormánykereket.
A tervezői szerint akár az 500 km/órás sebesség is lehetséges lenne rajta, és a pálya története tele van érdekes rekordokkal.
Az eredetileg a Fiat tulajdonában álló pályát személyautók és teherautók tesztelésére építették, az óriási területet egy toronyból lehetett szemmel tartani. 1977-ben még Niki Lauda is tesztelte itt a Ferrari 312 T2 különleges, hatkerekű prototípusát, aminek a hátsó tengelyén összesen négy kerék kapott helyet.
Az első rekordok sem sokat várattak magukra,
1979-ben a Mercedes-Benz C111-IV tanulmányautója a 4,8 literes, 500 lóerős biturbó V8-as motorjával 403,987 km/órás sebességet ért el, és egy kört 1 perc 57 másodperc alatt teljesítettek vele.
A következő évben a Volkswagen áramvonalas prototípusa döntött rekordokat,
360 km/órás sebesség mellett 13,6 litert fogyasztott száz kilométeren, míg 1994-ben a Bertone elektromos koncepciójával 300 km/óra felett száguldottak.
2008-ban nyílt meg a komplexum új része, amit a legjobb versenypályák technikás szakaszaiból állítottak össze,
a 16 kanyarból álló, 6,2 kilométer hosszú pályáról a Tarantói-öbölre nyílik fantasztikus kilátás.
2012 óta a pálya a Porsche tulajdonában van, de továbbra is nyitva áll a többi autógyártó előtt, hogy itt teszteljék a legújabb modelleket. A több mint negyven éves létesítmény felújítása azonban elkerülhetetlenné vált, ezzel most készültek el.
A renoválásra 35 millió eurót költött a Porsche a tesztközpontban, ami mára 700 hektáron 20-féle pályából áll, és mintegy 150 embernek ad munkát. A neve pedig nemcsak az olasz várost és a mellette fekvő tesztpályát jelenti.
2002-ben 24 óra alatt 7740 kilométert tettek meg 322,9 km/órás átlaggal a Volkswagen W12 prototípusával,
ami a Nardò nevet kapta, és manapság az Audinál is találsz egy szürke fényezést ezen a néven.