A Ford bejelentette a kölni játékmekkán a Raptor európai érkezését, aminek örömére olyan 4D-szimulátorba ültettek minket, hogy azóta sírunk utána.

Már többször örömködtünk a Raptor Európába érkezése miatt, a Ford erőműve remek autó, sok lehetőséggel, hatalmas mérettel, és olyan dög külsővel, hogy az ember azonnal üvöltene, hogy „csak vigyétek a pénzünket”, még akkor is, ha a pickupok nem állnak közel feltétlenül a szívünkhöz. Persze nem feltétlenül kell annyira mélyen a zsebünkbe nyúlni, ha át akarjuk élni a Ranger Raptor vezetési élményét, bár mondjuk ha tehetnénk, valahogy úgy szeretnénk vele közlekedni, ahogy a bejelentésre leforgatott reklámfilmben is tették. Nem láttad? Tessék!

Szóval van egy kiskapu. Nagyon pici kapu, de legalább kapu: a Raptor ugyanis benne lesz a Forza Horizon 4-ben, amitől még jobban várjuk ezt a játékot, és ha már a Gamescomon leplezték le az autót, és ott jelentették be az együttműködést a Microsofttal, a Ford nem bízta a véletlenre, kipakolt kölni standjára egy 4D-szimulátort, ami így elsőre kicsit parasztvakításnak hangzik, de nagyon nem az, ennél közelebb nem nagyon kerülhetünk a ralizáshoz anélkül, hogy kimennénk a pályára, és szanaszét törnénk egy Raptort és persze magunkat is benne. Igen, köszönjük, halljuk a kérdést: milyen egy 4D-szimulátor? Ilyen.

Előttünk a Forza. Három monitoron, hogy tényleg a játékban érezzük magunkat. Az ülés veszett módon táncol alattunk, pont olyan erővel hat az autóra és így ránk is a virtuálisan, de érzésre mégis alattunk lévő pálya, ahogy az életben is hatna. Nincs kecmec, nincs könnyítés. A féket irdatlan erővel kell taposni, csak semmi automata váltó, a kisodródás mazsoláknak szinte kikerülhetetlen. A szimulátor képes minden irányba durván elrángatni az ülést, ami kívülről nagyon furán nézhet ki, sokkal inkább tűnik egy repülőgépszimulátornak, de amint beülsz, máris érted, miért kellett ez.

Egy raliautóban ugyanis elég nagy kraft van. Ha megnyomod a gázt, akkor bizony erősen hátrahuppansz az ülésben, ezt egy szimulátor csak úgy tudja leképezni, ha téged is hátradönt, fékezésnél pedig előre, méghozzá nem is kicsit. A Raptorban is nagy erők mozognak, hát éreznünk kell, hogy mit jelent nagyobb sebességgel kanyarodni vele. Szerencsére azt nem, hogy milyen nagyobb sebességgel a falnak csapódni, mert ha sikerült volna ezt is belepakolni a szimulátorba, 10 másodperc után a mentőket kellett volna kihívni hozzám. Ekkorra volt tehető a harmadik ütközésem. Igen. Ennyire vagyok béna Forzában az elején. De mégsem vagyok annyira béna, mint az a srác, aki egyesben ment végig a pályán. Legalább ennyi vigaszom van.

És hogy miért 4D? Azért, mert ahogy haladsz előre a játékban, úgy kapod mindenhonnan az égett gumiszagot, ami egyébként picit addiktív, de az élmény is, mert eszem ágában sem volt kijönni a szimulátorból még úgy sem, hogy nem annyira éreztem a váltást, hogy többször vágtam úgy a falhoz a Raptort, mint a szomszéd mulatós-CD-jét tízórányi kényszerű hallgatás után. Csak mert amikor elkapja az embert az érzés, és elkezdi az úton tartani a kocsit, majd jönnek a sikerélmények, az valami olyan érzés, hogy utána leülnél meginni egy sört Michelisz Norbival, hogy megbeszéljétek a raliautózást így a csúcsról nézve.

Ha hinni lehet a szimulátor fejlesztőinek, akkor tökéletes képet kaptunk arról, milyen lehet egy Raptorral ralizni. Elképesztő. Az autó bivalyerős, jó vezetni, csak hát ilyen körülmények között nem való mindenkinek, viszont hagyományos vezetéshez nagyon jó barát lehet az utakon. Elég nagy, marha erős, és még mindig nagyon bele lehet szeretni abba, ahogy bámul az emberre. De most nem? De.

Hellóka!

Hogy teljesen biztos legyen a megaláztatás, az arra járók a Gamescomon egy hatalmas kijelzőn követhetik a csodálatos teljesítményedet, szóval ha röhögést hallasz hátulról, mert forgalommal szemben mentél pár másodpercig, és ezzel tök véletlenül be is álltál a pitbe, akkor az nem a véletlen műve. Kedves barátom azt mondta, egy darabig figyelte a LED-falon, hogy mennyire jól játszom, mire rájött, hogy már nem engem közvetítenek, hanem a srácot, aki kifejezetten jól nyomja a Forzát az egyik "normál" ülésben egy tévé előtt valahol mellettem, és erre úgy jött rá, hogy odafent közben én éppen orbitális kilengések közepette ejtettem el néhány fuckot, mert már megint sikerült a falnak vezetni szerencsétlen autómat, míg odafent úgy vette valaki a kanyarokat, mintha egy versenypályán élne. Valószínűleg ott is él, és nem én vagyok az.

A szimulátor egyébként annyira valósághű, hogy nagy sebességnél még levegőt is fúj az arcodba, csak hogy érezd a sebességet, de erre csak valahol az utolsó perc környékén került sor, akkor kezdtem megérezni magam alatt a dögöt, akkor tudtam biztonsággal az úton tartani, akkor felejtettem el, hogy általában casual versenyjátékokkal játszom, mert arra van időm, és ez marhára nem a Wreckfest. Jó lenne ilyen szimulátorokat látni több helyen is, majd megpróbáljuk kölcsönkérni a Fordtól, de valószínűleg nem látjuk egymást viszont a következő Gamescomig. Kár. A Ford Range Raptort 2019-ben tapogathatjuk meg itt Európában. Érdemes lesz. A Forza Horizon 4 kicsit hamarabb jön, október 2-től ott már vezethetjük is a Raptort.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon