Újabb nagy bejelentést tett a Volvo arról, hogyan kívánja felszámolni a halálos baleseteket. Miután az autóik legnagyobb sebességét 180 km/órára korlátozzák, a jövőben az alkoholt vagy drogot fogyasztó sofőröket sem engednék vezetni.
1959-ben, éppen hatvan éve mutatta be az első hárompontos biztonsági övet a Volvo, és a márka azóta is élen jár a biztonság terén. Már korábban elhatározták, hogy 2020-tól senki nem szenvedhet súlyos vagy halálos sérülést az új Volvókban, és ezt annyira komolyan veszik, hogy idén minden eddiginél radikálisabb lépésekre szánták el magukat.
2020-tól minden újonnan készülő Volvo legnagyobb sebességét 180 km/órára korlátozzák, hogy ezzel is elejét vegyék a gyorshajtásnak. Most pedig bejelentették, hogy milyen további lépéseket tesznek a halálos balesetek elkerülése érdekében.
A jövőben például az autóik felismernék, és nem engednék tovább vezetni az alkoholt vagy drogot fogyasztó sofőröket.
Súlyos problémáról van szó, 2017-ben az Egyesült Államokban a halálos balesetek 30 százalékában közrejátszott a vezető ittas vagy kábítószeres befolyásoltsága. A Volvo szerint ez ellen fedélzeti kamerák és szenzorok beépítésével lehetne fellépni.
Ha a sofőr nem reagálna a figyelmeztetésre, akkor az autó korlátozná a sebességét, vagy akár teljesen meg is állna.
A közeli jövőben a Volvók felismerik majd, ha a vezető huzamosabb ideig egyáltalán nem kormányoz, ha a szemét hosszasan csukva tartja vagy nem az utat nézi, ha szélsőséges mértékben kóvályog a sávok között, vagy ha a reakcióideje rendkívül lelassul. A szenzorok a Volvo új padlólemezére épülő modellekben jelennének meg, várhatóan 2020-tól.
Még két bejelentést tett a Volvo, amivel tovább javítaná a közlekedés biztonságát:
- 2021-től minden Volvo alapfelszereltsége lesz a Care Key, egy olyan kulcs, amihez be lehet állítani egy sebességkorlátozást, ha kölcsönadnánk az autót egy rokonunknak vagy barátunknak. A Volvo szerint egy ilyen kulcs olcsóbb biztosítási díjakat is eredményezne.
- A másik egy igazi jócselekedet, hiszen a Volvo egy digitális könyvtárba töltötte fel az eddig felhalmozott tudását a közlekedésbiztonságról, és az autóipar összes szereplőjének hozzáférhetővé tette, hogy használják bátran, ha ezzel is biztonságosabbá tehetik a közlekedést.