Az Opel bemutatta a megújult Astrát. Csak a képeket nézve nem mondtuk volna meg róla, hogy ez már az új, de a technikája nagyot változott: újak a motorok és a váltók, és több új extra is érkezett a kínálatba.
Jól sikerült az Opel kompakt modellje, a jelenlegi Astra 2016-ban az európai Év autója díjat is elnyerte, de nem kerülheti el, hogy nála is elérkezzen a megújulás ideje. Nem nagyon voltak ráncai, amiket fel kellett volna varrni, ezért a formájához egészen óvatosan nyúltak, csak a hűtőmaszkot és a lökhárítót cserélték ki. Ami nem látszik, hogy sok apró módosítással az eddiginél is áramvonalasabbá vált a ferdehátú és a kombi.
A legfontosabb újdonságot a motorpaletta jelenti, ami még nem a Peugeot-tól érkezik,
ez az Astra ugyanis még a General Motors korszakában készült, és nem lehet csak úgy beletenni a francia motorokat. Az Opel kompaktja ezért teljesen egyedi háromhengeres benzines és négyhengeres dízelmotorokat kapott, amihez szintén új sebességváltók kapcsolódnak, hogy még kisebb legyen a fogyasztása.
Az alapot egy új 1,2 literes benzines jelenti, ami 110, 130 és 145 lóerős változatban is kérhető.
A váltó ennél a motornál csak hatfokozatú kézi lehet, aki automatát szeretne, annak egy szintén háromhengeres 1,4 literes benzinest ajánlanak 145 lóerővel és 236 Nm-rel, fokozatmentes CVT-vel, ahol hét fokozat közül is lehet váltogatni. A benzines Astrák átlagos fogyasztása ezzel 5,2-5,9 liter közt alakul.
Az Opel dízellel is kínálja a megújult Astrát,
a korábbi helyére egy 1,5 literes négyhengeres kerül, ami 105 és 122 lóerős változatban kérhető, hatfokozatú kézi váltóval, az erősebbhez pedig egy új kilencfokozatú automata kérhető, az első ilyen váltómű az Opelnél. A dízeleknél 4,4 és 5,3 liter közötti a fogyasztás száz kilométeren, és az Astra ezzel a kínálattal már teljesíti a csak később életbe lépő Euro 6d emissziós normát.
Az Astra műszerfala nem változott, de a tartalma igen,
megjelent a színes képernyős műszeregység, és a 8 colos érintőképernyő mögötti rendszerek is újak, ezek az Insigniából lehetnek ismerősek.
Az adaptív mátrixfényszóró és a masszázsfunkciós ülések továbbra is elérhetők, az új frontkamera már a gyalogosokat is felismeri, és fékez, ha szükséges, ezen kívül vezeték nélküli mobiltöltés, fűthető szélvédő és Bose hifi is rendelhető.