A formát látva azonnal rávágod, hogy ez egy Zsiguli, de persze tudod azt is, hogy a Fiat 124 licencével épült. A képeken mégsem ezeket láthatod, a kereklámpás típus ugyanis a spanyoloknál is nagyon népszerű volt.

Amikor még nem a Volkswagen-csoport sportos márkája volt a Seat, akkor a Fiat licence alapján gyártott autókat, a Pandából készült Marbellára talán még emlékszel. De az együttműködés sokkal régebbre nyúlik vissza, és bár a spanyolokon kívül nem sokan tudnak róla, de még a nálunk olyannyira kedvelt Zsiguli helyi megfelelőjét is gyártotta a Seat.

1968-ban mutatták be a barcelonai autószalonon a Seat 124 névre keresztelt modellt, ami az előző esztendőben Év autója díjat nyert eredeti Fiat 124 alig módosított változata volt. Az első széria a spanyoloknál is „ezerkettes” volt, az 1197 köbcentis, 60 lóerős négyhengeres motor négyfokozatú kézi váltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket.

Az éppen megerősödő spanyol középosztálynak szánták az új modellt, amiből a nálunk is ismert kombit is gyártották. 1975-ben, amikor itt még az egekben volt a Zsiguli népszerűsége, az olasz eredeti gyártása már kifutott, és a Seatnál is áttervezték a modellt. Giorgetto Giugiaro rajzolt rá szögletes első és hátsó lámpákat, a neve 124 D lett.

Az évek során még 1919 köbcentis motorral is gyártották, és mint nálunk, úgy a spanyoloknál is népszerű volt a hátsókerék-hajtású típus a ralipályákon. Barcelonában, majd Pamplonában készült 1980-ig, összesen csaknem egymillió példányban, a helyét pedig már egy teljesen más stílusú modell, a szintén Fiatból épült Seat Ritmo vette át.

Nézd meg, hogyan mutat a 124 egy modern Seat mellett:

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon