Marokkó nem tartozik a nagy autós nemzetek közé, pedig autózásra ebben az afrikai országban is szükség van, ezért megalkották és bemutatták az első nemzeti autójukat. A Neo Motors elő típusának formája, de a technikája is ismerős lehet valahonnan.
1959-ben indult el Marokkó első autógyára Casablancában, és az üzem jelenleg nagyrészt a Renault tulajdona, a Kangoo mellett a Dacia Logan és Sandero készül itt, akárcsak a 2012-ben épült tangeri gyárból. A Fiat már felhagyott a marokkói autógyártással, megérkezett viszont, és gyárat épített a Peugeot, és újabban betette a lábát a kínai BYD is.
Marokkóban ugyanakkor nem adták fel az álmot, hogy saját autómárkájuk legyen, és a Neo Motors most bemutatta az első autóját. A bájosan bumfordi kocsi fejlesztéséhez a tunéziai Wallyscar adott segítséget, a 3,9 méter hosszú ahhoz hasonlóan elég egyszerű, strapabírónak szánt konstrukciónak tűnik, műanyag karosszériával és levehető tetővel.
Szögletes idomai és kerek fényszórói miatt egy kicsit a Trabantra is emlékeztet minket a Neo Motors autója,
de a technikája annál valamivel modernebb. Ugyan egy szóval sem említik, honnan származik a motorja, de az 1,2 literes, 82 lóerős háromhengeres és az 1,6 literes, 115 lóerős négyhengeres benzinmotor paraméterei megegyeznek a Peugeot-motorokéval.
Sejtésünket csak alátámasztja, hogy a belső térről készült részletképeken is a Peugeot 301 műszerfaláról származó elemeket találunk a marokkói jelképekkel díszített műbőrkárpit mellett.
A Neo Motors autóját robusztusnak szánták, hogy elviselje a sivatagi körülményeket, és olcsónak is, 15 ezer euróról indul az ára.
Bemutatóján elmondták, hogy hamarosan tényezővé szeretnének válni nemcsak a marokkói, de az európai autópiacon is, de lássuk be, ehhez azért ennél többre lesz szükség. A Neo Motors tervei mindenesetre nem túl nagyratörők, ha a nemzeti bank segítségével sikerül beindítani a sorozatgyártást, akkor is 2026-ra évente 5000 autó elkészítése a cél.
Ez is érdekelhet: