A Porsche nem tartozik az olcsó autók közé, de most nem a szalonban megvehető modellekről lesz szó, hanem azokról a példányokról, igazi gyűjtői ritkaságokról, amiket a valaha látott legnagyobb áron adtak el.

Csak azért nem mondhatjuk, hogy ezek a legértékesebb Porschék, mert a gyári múzeum tele van felbecsülhetetlen értékű gépekkel, és a gyűjtők garázsaiban is biztosan néhány olyan csoda, amelyek kéz alatt cserélnek gazdát elképzelhetetlen összegért. Most azokat a típusokat szedte össze a Porsche, amiket a legdrágábban adtak el nyilvános aukción, és az ötös lista kizárólag izgalmas autókból áll.

#5 Porsche 917/30 Spyder

Mindjárt itt van egy versenysport-legenda, a 917/30 Spyder, aminek a kék és sárga festésén nem tudod nem észrevenni a Die Hard feliratot.

Az amerikai CanAm sorozatban induló gép nemcsak az egyik legdrágább, hanem az egyik legerősebb Porsche is, ami valaha készült, az 5,4 literes, tizenkét hengeres bokszermotorja 1200 lóerős. Nem csoda, hogy ez a példánya hárommillió dollárért, azaz 840 millió forintnak megfelelő összegért kelt el.

#4 Porsche 550 A Spyder

James Dean tette világhírűvé ezt a Porschét, amit eleve versenyzésre terveztek. Az 1953-ban bemutatott 550 Spyder 1,5 literes, négyhengeres bokszermotorja kezdetben csak 110 lóerős volt, de mivel az apró, 3,7 méteres sportkocsi csak 550 kilogrammot nyomott, akár 240 km/órával is száguldhatott. A képen látható példányért 5,17 millió dollárt adtak egy árverésen, ami 1,45 milliárd forintot jelent.

#3 Porsche 911 GT1 Strassenversion

A kilencvenes évek közepén a GT sorozathoz a Porsche nem egy utcai modellt alakított át, hanem igazi versenyautót épített, ami a nevén kívül csak a fényszóróit és a hátsó lámpáit kapta a 911-től.

Az engedélyezése miatt 20 utcai példányt is legyártottak, és bár a 3,2 literes, hathengeres bokszermotor teljesítményét az emissziós előírások miatt vissza kellett venni 800-ról 600 lóerőre, a rendszámos GT1 ezzel is 3,6 másodperc alatt gyorsul százra és 308 km/óra a végsebessége. Ezt az 1998-ból származó példányt 1,59 milliárd forintot jelentő 5 665 000 dollárért vették meg 2017-ben.

#2 Porsche 956

A második helyezett örökre beírta magát az autósport történelemkönyvébe, a Porsche 956-nak olyan legendák ültek a volánjánál, mint Jacky Ickx és Derek Bell. 1982-ben és 1983-ban is ezzel a típussal nyerték meg a 24 órás Le Mans-i versenyt.

2,65 literes, hathengeres bokszermotorja 635 lóerős, és Stefan Bellof is a 935-tel futotta a 6 perc 11,13 másodperces rekordkört a Nürburgringen. 2015-ben az itt mutatott legendát több mint tízmillió dollárért, azaz 2,8 milliárd forintért vették meg.

#1 Porsche 917 K

Egy gyűjtő még ennél is többet, 14 millió dollárt, azaz 3,9 milliárd forintot fizetett ezért a Porsche 917-ért, ugyanazért a darabért, amit Jo Siffert vezetett Steve McQueen 1971-es Le Mans című filmjében.

A típus egyébként is fontos a Porschének, hiszen 1970-ben ezzel az 5 literes V12-essel szerelt versenyautóval szerezték az első Le Mans-i abszolút győzelmüket.

A Porsche most egy helyre, a stuttgarti Solitude kastély elé vitte az öt legértékesebb autót ehhez a videóhoz, ami tele van fantasztikus archív felvételekkel:

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Összeesküvést sejt az Alpine, amiért Alonso és Piastri is faképnél hagyta a csapatot