Niki Lauda tiszteletére nevezte el legújabb szuperautóját Gordon Murray, és a 12 hengeres motorral szerelt, elképesztően könnyű pályagép biztosan tetszett volna az osztrák pilótának.

Gordon Murray legendás konstruktőr volt a Formula–1-ben, és a nevéhez fűződik a kilencvenes évek elején bemutatott McLaren F1 tervezése is, ami 391 km/órás sebességével tizenkét éven át tartotta a leggyorsabb sportautó rekordját. Gordon Murray legújabb alkotása a T.50 névre keresztelt szuperautó, amiből most készült el a még extrémebb pályagép.

Niki Lauda a minap ünnepelte volna a hetvenkettedik születésnapját, és a Formula–1 háromszoros világbajnokának tiszteletére nevezte el Murray az autót,

amit minden téren még inkább kihegyezett. Az ülések mögött dolgozó 3,9 literes V12-es Cosworth-szívómotor teljesítményét 663-ról 735 lóerőre növelte, a maximum nyomatéka 467-ről 485 Nm-re nőtt.

Az izmosabb motorhoz sokat faragtak az autó tömegéből, az utcai változat eleve szuperkönnyű 986 kilogrammját 852-re csökkentették.

Csak képzelni tudjuk, hogyan megy, mert Murray nem árulta el a gyorsulási adatokat, mint mondja, itt a vezetés tiszta élménye a lényeg, és erről mindent elmond, hogy a motor maximum fordulatszáma 12 100 percenként.

A pályagépben a hatfokozatú sebességváltót a kormány mögötti fülekkel lehet kapcsolni, és a T.50s igazi érdekessége a hátul lévő 40 centiméteres ventilátor, ami valósággal kiszívja a levegőt az autó alól. Gordon Murray ezt a megoldást még

1978-ban találta ki a Brabham F1-es autójához, amivel Niki Lauda nyerte meg a svéd nagydíjat, majd betiltották a használatát.

A Lauda-változatra hatalmas, 1,76 méter széles hátsó szárny került, amivel akár 1500 kilogramm leszorítóerőt is termelhet az autó.

A T.50s-ből csupán 25 példány készül, egyenként 3,58 millió euróért, pályaszervizzel, szerszámokkal, mérnökökkel – de csak 2023-tól, miután az első száz példány már elkelt az utcai változatból.

Ez is érdekelhet:

Újra mesterművet alkotott a McLaren F1 tervezője

Gordon Murray T.50-esének paraméterei elképesztők.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés