A kínai Nio eddigi legfontosabb modellje lehet a középkategóriás ET5, ami a paraméterei alapján a BMW i4 és a Tesla Model 3 egyik legfontosabb kihívójának ígérkezik.
Sokan próbáltak már ellenfelet állítani a Teslának, és a Nio az egyik legígéretesebb közöttük. A kínai márka már 2017-ben rekordot döntött a Nürburgringen az elektromos szupersportautójával, idén év elején pedig bemutatta az ET7-est, amivel az Audi e-tron GT-nek és a Tesla Model S-nek teremtett konkurenciát. Most az egy kategóriával kisebb modellen a sor.
Az új ET5 már első ránézésre is a Tesla Model 3 riválisának tűnik,
a 4,79 méter hosszú áramvonalas karosszériája az amerikai sikermodellt juttatja eszünkbe. A dizájnja persze a nagyobb ET7-re is emlékeztet, de annál sportosabb a stílusa, és nem maradhatnak el róla olyan divatos elemek, mint a panorámatető, a rejtett kilincsek és a hátsó fénycsík.
A letisztult stílusú belső tér is a Tesla receptjét követi, a rejtett szellőzőnyílásokkal és a középre állított 12,8 colos érintőképernyővel,
de a Model 3-mal szemben az ET5-ben a kormánykerék mögé is került egy kijelző. A Nio fenntartható anyagokból készíti a kárpitokat, szériában adja a szervozárású ajtókat, a hifije pedig 23 hangszórós és 1000 wattos is lehet.
A Nio egyelőre egyféle hajtásláncot jelentett be az ET5-höz, de már az is elég ütőképesnek tűnik. Az első kerekeket 150, a hátsókat 210 kilowattos elektromotor hajtja, a kombinált teljesítmény 480 lóerő, amivel az ET5-nek csak 4,3 másodperc kell a százra gyorsuláshoz. Nem számít rekordnak, de ennél többre aligha lehet szükség a mindennapokban.
A hatótávja pedig nagyon jól hangzik, hiszen már a széria 75 kilowattórás akkumulátorral is 550 kilométert ígérnek,
az opcióként rendelhető 100 kilowattórás akkuval 700 kilométerre nő az egy feltöltéssel megtehető táv, és később lesz majd 150 kilowattórás változat is, 1000 kilométeres hatótávolsággal.
A karosszérián szemmel is látható kamerákkal és érzékelőkkel együtt összesen 33 szenzor került az ET5-re,
még ha teljesen autonóm önvezetést nem is ígér, de nagyban segíti a vezetést. A Nio ezen kívül kiterjesztett valósághoz való szemüvegeket is ad az autóhoz, amivel az utastéri kijelzők állítólag egészen különleges megjelenítésre lesznek képesek.
Az újdonságnak még csak a kínai árát árulta el a Nio, de az kedvezőbb, mint a Tesla Model 3-é, és a tízéves garancia is jól hangzik. Az európai forgalmazás is napirenden van: a Nio nagyobb SUV-je, az ES8 már kapható Norvégiában, és 2022-ben a dániai és németországi piacon is megjelenik a márka, 2025-ig pedig világszerte összesen 25 piacon kaphat erős konkurenciát a Tesla.