A Qashqai hódítása óta a Nissan lemondott a nagy szedánok európai forgalmazásáról, de az Egyesült Államokban továbbra is kínál ilyen típust. Az Altima legújabb generációját látva pedig csak sajnálhatjuk, hogy nem kapjuk meg.
Egy időben az Almera, Maxima és Primera adta a Nissan kínálatának derekát, a háromféle szedán az európai piacon is fogyott. Jött aztán a Qashqai, és mindenkit meghódított, a japán gyártó pedig úgy döntött, hogy nálunk szakít is a hagyományos szedánnal. Az Egyesült Államokban még mindig kapni lépcsőshátú Nissant, és most bemutatták a legújabbat.
Sokáig Bluebird volt a neve a Nissan középkategóriás típusának, ebből lett Európában a Primera, a tengerentúlon pedig az Altima, aminek itt a hatodik generációja. Az elődjénél hosszabb, szélesebb és laposabb szedán a Nissan jellegzetes V-alakú hűtőmaszkjával kimondottan sportos jelenség lett, ezzel kiváló ellenfele lenne a nálunk is kapható Kia Optimának.
Korábban 3,5 literes V6-ossal kínálta a Nissan, de ezt a típust is elérte a downsizing, viszont ha már így történt, akkor a legmodernebb motort kapta meg. A 248 lóerős, kétliteres, turbós erőforrás nem akármilyen négyhengeres, ugyanis az Infiniti QX50-ben bemutatott egység a világ első változó kompressziójú motorja, ami jó gyorsulást és szerény fogyasztást ígér.
Belül is tetszetős lett az Altima, sportosan karcsú kormánykerékkel, okostelefon-tükrözésre is alkalmas érintőképernyővel és letisztult kezelőfelülettel. Nincs sok esélye, hogy nálunk is bevezetik, így akárcsak a nagyobb, és hozzá hasonlóan dögös új Maxima, úgy az Altima kormányát is legfeljebb akkor forgathatod, ha az USA-ba utazva bérelsz egyet.