Stílusos veterán autókat egyre gyakrabban alakítanak át teljesen elektromos hajtásúvá, de most egy mára elfeledett, egészen hétköznapi típusból, egy harminckét éves Nissanból építettek villanyautót.

A Nissan éppen 35 éve gyárt autókat az angliai Sunderlandben, és ezt egy érdekes prototípussal ünnepelték meg. A Bluebird nálunk nem igazán ismert, a Nissan középkategóriás típusa volt a nyolcvanas évek végéig, hozzánk már csak az utódja, a Primera jutott el. A Bluebird volt az első típus, amit az angliai üzemben gyártottak, és most ebből építettek egy születésnapi különkiadást.

A nem túl karakteres formájú Bluebird megszabadult a belsőégésű motorjától, és egy új Leaf technikáját kapta meg.

Az első kerekeket 150 lóerős villanymotor hajtja, a 40 kilowattórás akkumulátorcsomag azonban nem fért el a motortérben, ezért részben a csomagtérbe került. A Nissan szerint ezzel ideális lett a súlyelosztása, még ha a praktikuma csapnivaló is.

Az elektromos Bluebird, amit szellemesen Newbird névre kereszteltek, az erős villanymotorral sem lett egy rakéta,

15 másodperc alatt éri el a százas tempót. A hatótávja sem kiemelkedő, de azért több mint 200 kilométert képes megtenni két feltöltés között. Az egyenáramú villámtöltésről ugyanakkor le kell mondani: legfeljebb 6,6 kilowattal tölthető a Nissan veterán elektromos autója.

A Bluebird elektromos változatából csak ez az egy készült, de vajon lenne értelme többnek?

Az öreg Nissan és a kortársai már szinte teljesen kikoptak az utakról, a biztonságuk és a kényelmük mellett az emissziójuk sem üti meg az elvárható szintet. A Newbird az utóbbira jelentene megoldást, és a környéken járni akár még jó ötlet is lenne egy ilyen klasszikus elektromos autó. Szerinted?

Lenne értelme elektromos autóvá alakítani ezeket a vén csatahajókat?

Ez is érdekelhet:

A nyolcvanas években megjósolta a jövőt ez a Nissan

Már akkor a mai autókból ismerős extrák voltak benne.

És ezt olvastad már?
Ezt az M3-as BMW-t se rúgták még el keresztbe