A Navara az a platós teherautó, ami munkagépként és terepjáróként is beválik, és most egy egészen izgalmas változatot épített belőle a Nissan. A tuningshow-ra készült Desert Runner tényleg alkalmas arra, hogy a sivatagban száguldj vele.
A Nissan prototípusának nem a nálunk is ismert új Navara adta az alapját, hanem annak még az előző generációja, amit Frontier néven lehet kapni az Egyesült Államokban. A hátsókerék-hajtású, szimplakabinos változatból építettek Desert Runner néven egy olyan izgalmas sporteszközt, amivel meghódítanánk a sivatagot.
Az amerikaiak azért is szerencsések, mert ott gyárilag 4 literes V6-ossal készül a Frontier, de ennek a helyére a nagyobb Titanból származó 5,6 literes V8-as került.
Nem mintha ne lenne elég erős, de felszerelték még egy turbótöltővel, amivel 600 lóerőre nőtt a teljesítménye
és 950 Nm-re a nyomatéka. Mindezt hatfokozatú kézi váltóval lehet beosztani.
A tuningolt Nissan éppen úgy néz ki, mint egy Dakar-ralira készülő versenyautó,
a kiszélesített sárvédők alá brutális futómű és BFGoodrich terepgumik kerültek. A pótkereket a platóra szíjazták, az utasteret pedig szinte teljesen kipakolták, a helyére a Sparco kagylóülése, öve és sportkormánya került. A prototípust a Las Vegas-i SEMA tuningshow-n lehet meglesni.