Pontosan 50 éve jelent meg először a GT-R a Nissan kínálatában, és azóta igazi legendává nőtte ki magát. A legújabb generációból készült évfordulós kiadásra, aminek a színe nem véletlenül ilyen kék, minden eddiginél jobban vágyunk.

1969-ben jelent meg a GT-R első generációja a Skyline sportváltozataként, és akkor még valószínűleg a Nissannál sem sejtették, hogy micsoda jövő áll előtte. Most már tudjuk, hogy legendává vált, és a jelenlegi szériájának nem az átdolgozott Nismo kivitel az egyetlen újdonsága, egy 50. évfordulós különkiadást is bemutattak belőle.

A színe nem véletlenül ilyen kék, ez ugyanaz az árnyalat, mint amit az R34-es szérián láttál,

a fehér csíkozás pedig a korai Skyline GT-R versenyautók festését idézi. A belsejét szürke bőrrel vonták be, és bár a 3,8 literes biturbó V6-os motorja ezúttal is 570 lóerős, de az új turbótöltőknek köszönhető, hogy kisebb fordulatról is jobban gyorsul.

A Skyline GT-R első generációja még nagyon másképp nézett ki, mint a jelenlegi modell,

de a kétliteres, 160 lóerős, soros hathengeres motorjával, ami a hátsó kerekeket hajtja, izgalmas élményautó lehetett. A ritka második széria 1973-ban jelent meg, és az olajválság véget is vetett a karrierjének, a GT-R csak a nyolcvanas évek végén támadt fel újra.

1989-ben tért vissza a típus az R32 néven ismert szériával, és 1994-ben jelent meg a minden téren átdolgozott utódja, az igazi világhírt azonban az 1999-ben kihozott R34 jelentette, amiről a Halálos iramban filmek óta mindenki tudja, hogy a leggyorsabb Nissanok egyike.

Az előző szériákról többször is írtunk a Playeren, ha a típus rajongója vagy, akkor ezeket a videókat látnod kell:

Az 50-edik évfordulóról az Italdesign is megemlékezett ezzel a lélegzetelállító koncepcióval, ami limitált példányszámban gyártásba kerül:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon