Ha látni akarod, mennyit fejlődött a technika, itt gyorsul a Skyline ellen a GT-R

Persze már az elején leszögezhetjük, hogy nem éppen igazságos a verseny, mert a legutolsó szériás Skyline GT-R létezett ennél sokkal erősebb változatban is. De érdekes látni, hogy mennyivel gyorsabb a legújabb széria Nismo GT-R a legendás elődnél még akkor is, ha egy autóversenyző ül a régi volánja mögött.

2002-ben fejezte be a legendás Skyline GT-R gyártását a Nissan, és ez a kék példány éppen ebből az évből való. A versenyautót idéző matricázás ellenére egy utcai R34-ről van szó, és bármennyire is hihetetlen, a technikája teljesen széria, így jött ki a gyárból. 2,6 literes, dupla turbós, soros hathengeres motorja 280 lóerős, ami hatfokozatú kézi váltón keresztül mind a négy kereket hajtja.

A megjelenésekor még nagy szám volt, de azóta eltelt másfél évtized, és már az utódja, az R35-ös Nissan GT-R is jó ideje velünk van. Mégis alig talál legyőzőre, különösen a gyárilag tuningolt Nismo kivitel, amiben a 3,8 literes biturbó V6-os már 600 lóerőre képes, és az összkerékhajtás mellett automata váltó és rajtprogram is segíti a gyorsulásban.

Most ezt a két autót eresztették egymásnak egy gyorsulási versenyen, és érdekes látni, hogy mennyit fejlődött a technika a Skyline GT-R megjelenése óta eltelt idő alatt. Még úgy is alig tudta tartani a lépést a régi, hogy egy autóversenyző, Jann Mardenborough ült a kormánynál, akit a legutóbb helikopterről távirányítóval láttál GT-R-t vezetni.

Persze más lett volna a helyzet, ha az R34-es Skyline GT-R sem az alapváltozatban áll ki a meccsre, hanem mondjuk a V-Spec II Nür R-tune változatban, ami az abszolút csúcsot képviselte a maga 450 lóerejével. Igen ám, de ki adta volna oda gyorsulási versenyre a sajátját, amikor a valaha készült néhány darab egyikét nemrég 185 ezer fontért, azaz 63 millió forintért hirdették meg?

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon