Már az előző szériánál is a Qashqai nagyobb, tágasabb testvére volt az X-Trail, és ez ezúttal sincs másként. Az akár hétüléses, összkerékhajtásos modellhez többféle hibrid hajtás közül lehet választani.

Az X-Trail első két generációja terepjárós formájú szabadidő-autó volt, majd a harmadik szériára a Qashqai nagyobb, tágasabb, hét üléssel is rendelhető testvére lett. A 2014-ben bemutatott modellnek most járt le az ideje, a Nissan bemutatja az utódját, amit Rogue néven az Egyesült Államokban egy ideje már forgalmaznak.

A vadonatúj X-Trail az elődjéhez hasonlóan a Qashqai alapjára épül, de attól eltérő dizájnt kapott

a különleges osztott fényszóróval és a Nissan jellegzetes alakú hűtőmaszkjával. 4,68 méteres hosszával és 2,71 méteres tengelytávjával nem lett sokkal nagyobb az elődjénél, és továbbra is lehet majd hétüléses változatban rendelni.

A belső tér tágasabb lett az előző generációénál, a csomagtér mérete 565-ről 585 literesre nőtt.

A vezető környezete pedig a Qashqaiból lehet ismerős, az új kormánykerék mögött 12,3 colos digitális műszeregységgel, az infotainment rendszer középre tett 10,8 colos érintőképernyőjével és a szélvédőre vetített színes head-up displayjel.

A kínálat érdekessége, hogy a Qashqaiban bemutatott e-Power hibrid hajtás már kétféle változatban is elérhető.

Az egyiknél 203 lóerős és 330 Nm-re képes elektromotor hajtja az első kerekeket, amivel 8 másodperc alatt gyorsul százra és 170 km/óra a végsebessége, a másik összkerékhajtású, 213 lóerős, 7 másodperc alatt van százon, és 180 km/óra a vége.

Az e-Power hibrid hajtáslánc érdekessége, hogy a kerekeket kizárólag az elektromotor hajtja,

ezért az X-Trail úgy gyorsul, mint egy elektromos autó. Elméletben képes tisztán elektromosan haladni, de elsősorban nem erre termett, az energiát ugyanis egy generátorként működő 1,5 literes benzinmotor szolgáltatja, ezzel 5,8 és 6,5 liter közti fogyasztást ígér a Nissan.

A belépőmodell nem a korábbról ismert 1,3 literes, hanem a hibridben látott 1,5 literes benzinmotort kapja fokozatmentes CVT váltóval és 12 voltos mild hibrid rendszerrel. Az X-Trailnek ez a változata 163 lóerős, 300 Nm a maximum nyomatéka, és bár 9,6 másodperc is kell neki a százas tempóhoz, 200 km/órával ennek a legnagyobb a végsebessége.

Ez is érdekelhet:

Hibrid lett a Nissan Juke, nem is akármilyen

A hibriddel együtt a szívómotor is visszatért a formabontó crossoverbe.

A kategória csúcsán maradna a vadonatúj Nissan Qashqai

Az elektromos autók vezetési élményét ígéri a sikermodell harmadik generációja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában