Az Arteon büszkén viselheti a nevét, ami a latin művészet szó megfelelője. A Shooting Brake kivitel pedig maga a négy keréken guruló szépség!

A Volkswagen Arteonok már régóta itt járnak közöttünk, és talán át is veszik lassan a felsővezetők Passat/Superb-világát, bár valószínűleg nem pont ez a shooting brake verzió, ami nálunk is járt!

Viszont több mint valószínű, hogy ezzel a legkisebb motorral szerelt verziók lesznek a legkelendőbbek, amelyek kétliteres turbódízelek, és a mai korban elég gyér 150 lóval, hozzá 340 Nm-rel vannak megáldva.

Mondhatnánk, hogy ez bőven elég, de a valóságban szerintem nagyon kevés a közel 2 tonna mozgatásához.

Azaz, valószínűleg, amire kitalálták, hogy a német kollégák az autobahnon keresztül eljussanak oda és vissza a munkahelyük és otthonuk között, arra tökéletes! Keveset is fogyaszt, nyugodt vezetési élmény nyújt, és hétvégén egy ekkora kombival a családot is betuszkolva célba vehetnek bármilyen hegyet.

Viszont itt keletebbre nem minden autobahnból áll, és az országútjaink minősége se az a klasszikus tüköraszfalt! Itt jön elő szerintem a két legnagyobb hibája ennek az amúgy gyönyörű autónak.

Az egyik, hogy előzgetésnél már rém kevés ez a fenti motorteljesítmény ehhez az autóhoz! Főleg, ha hozzáadjuk a mai korban sajnos normálisnak számító, állandó gondolkodását az autónak, ami minimum két másodperc után hozzá meg a dinamikát.

Sajnos ez a bénaság Normál és Sport módban is fennáll, de szerencsére van manuális opció is, azzal például megelőzhető a baj a szemből robogó kamion esetében.

A másik problematikám az R-line-sztorival volt, aminek köszönhetően a már fentebb is taglalt gyönyörűség mellé jár egy kényelmetlenség is, ami a 18”-os kerekeknek köszönhető.

Baromi szép, de nem a magyar utakra van ez sem tervezve. Még a fővárosban is állandóan óvatoskodni kell a kátyúk miatt, és akkor a vidéki országutakról szót sem ejtek inkább!

Az egy dolog, hogy anyagi kárt is okozhat, de még inkább zavar, hogy állandóan felüt az autó, minden kis szirszar úthibánál!

Viszont a fenti két negatívum mellett – ami valószínűleg csak a lokációnak köszönhető – ez az autó gyönyörű!

A tervezők igazán remek munkát végeztek, amivel az ember szemét tudják kényeztetni. Kívül-belül minden porcikája baromira jól néz ki ennek a Volkswagen Arteonnak!
Legyen szó a keret nélküli ablakokról, az autó elején végigkúszó LED-lámpáról vagy a kamu krómozott auspuffokról.

Lehet, hogy másoknak zavaró lehet, de én például imádtam a visszapillantóban állandóan megbúvó hátsó kitüremkedését az autónak, amitől eléggé sportos hangulatú. Cserébe nagyon fura, hogy egy ekkora batár autónak azért mégsem olyan nagy a csomagtartója, mint azt kívülről sejtjük. Sőt, régebbi Passat mellé állítva legalább 40-60 cm körüli a slankossága az Arteon részére! Azért nem kell aggódni, így is maradt hely, bár valószínűleg már két bringa a lehajtott ülésekkel turbózott csomagtartóba zsúfolva nem fog elférni.

Ebben az Arteonban már minden rendszer tapogatós lett. A klímától kezdve az infotainment rendszeren át még a kormány is! Ami igazán érdekes, hogy ha nincs gyújtás az autón, akkor a kormány teljesen csupasz, és csak járó motornál jelennek meg a piktogramok! Az infotainment rendszer nekem mondjuk többször lefagyott, de gondolom, ez valami gyermekbetegség, könnyen orvosolható.

Az autó fogyasztása ennek a kis motornak is köszönhetően eléggé pazar.

Ólomlábúak, mint én sem tudtam 7 liter felé tornázni, de ez inkább 5 liter körüli lehet egy ráérős, vezetőbeoszású mágusnál.

Tehát megpukkasztva az autót gyerekkel és csomagokkal, az Adriát célba véve már nem az üzemanyagköltség lesz a tétel!

Valószínűleg szuperlatívuszokban áradoztam volna erről az autóról, ha egy 4Motion vagy turbóbenzines példány lett volna a tesztalany, de így egy picit keserű szájíz maradt bennem emiatt a teljesítmény miatt!

Az, hogy ki lesz vajon a célközönsége ennek a shooting brake kivitelnek, egyelőre meghatározni sem tudom, de valószínűleg azok, akik a Passat kombi után szeretnének a következő szintre lépni. Bár azért a csomagtartóméret lehet, hogy korlátként fogja felütni fejét ezeknél az embereknél is!

Ez is érdekelhet:

Nem Passat, nem kupé, nem Audi – Volkswagen Arteon 2.0 TDI-teszt

Elvileg a Passat négyajtós kupéja, illetve pont hogy nem elvileg, mégis inkább annak az alternatívája, nem a prémium sokajtós kupéknak.

(Fotó/videó: Bodor Tamás)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés