A három Actros szorosan egymás mögött átszeli Németországot. Mi ebben a különös? Hogy saját magukat vezetik.

A veszélyesen kevésnek tűnő, 15 méteres követési távolságnak köszönhetően a konvoj alig 80 méter hosszú a megszokott 150 méter helyett, a szélárnyékban haladás miatt csökken a fogyasztásuk, kevesebb helyet foglalnak el az autópályán. A három kamion wifin kommunikál egymással, rengeteg érzékelő segíti a közlekedésüket, a fékasszisztens például tizennégyszer gyorsabban reagál, mint egy ember.

Ez az út Stuttgartból Rotterdamba tart, de kis képzavarral élve – autótörténeti léptékben mérve – nagyon hamar ellepik majd a világ útjait az önjáró, egymással virtuális kapcsolatot tartó járműszerelvények.

(Forrás: Daimler)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sokáig gondolkozott az M1-esen az autós, de így sem sikerült okos döntést hoznia

Részleteket villantott új elektromos autójáról a Kia

Ferrarival győzött a 19 éves magyar autóversenyző

További cikkeink a témában