Románia hosszú évek óta vezeti az európai baleseti halálozási statisztikákat, nagyjából az összeset. Lakosságarányosan itt hal meg a legtöbb ember a közutakon, és itt gázolják el a legtöbb gyalogost és biciklist is a kontinensen. Míg sok európai országban ezek a trendek javulást mutatnak, Romániában... hát, ott nem.

Ezek után mi is hiányzik egy ilyen országból? Hát mi más, önvezető gépjárművek, amelyeket először tesztelnének a kontinensen éles forgalomban.

Kolozsvár, Kelet-Európa Szilícium-völgye amúgy élen jár abban, hogy 21. századi csúcstechnológiákat honosít meg a közlekedésben vagy a városrendezésben.

Kolozsvár

A kincses városban rengeteg olyan óriáscég és egyetem honol, amely érdekelt a különféle technológiai fejlesztésekben, és hát a kiváló munkaerőkből sincs hiány, szóval nem is olyan meglepő, hogy nemrég egy 5G-s hálózattal is ellátott innovációs tesztközpont létrehozását rendelték el, ahol önvezető gépjárműveket tesztelnek.

Ez eddig még jól is hangzik, a sztori tovább gondolása azonban – miszerint ildomos a szinte már közveszélyes romániai forgalomba bevinni a tesztelés alatt álló autókat – enyhe túlzással élve kicsit olyan, mint hátrakötött kézzel tizenkilencre lapot húzni egy égő kártyapakliból. Minimum necces.

Az mondjuk nem csoda, hogy az innováció megosztja az embereket, így vélhetően közvitára bocsátják az önvezető autók tesztelésével kapcsolatos törvénytervezetet, mielőtt arra eszmélnének a romániai polgárok, hogy egy-egy megzabolázatlan sofőr mellett kiszámíthatatlan önvezető járművek is izgalmasabbá teszik a mindennapokat.

Aki Bukarestben akar autókázni, az kösse fel az összes gatyáját

A javaslat arra nem tér ki, hogy milyen közutakon próbálnák ki az önvezető autókat, viszont megemlítik a legnagyobb magashegyi utat, a Transzalpinát.

Jobb is, hogy nem Bukarest szerepel a tervezetben, mert a román főváros a világ egyik legeldugultabb helye: a kontinensen évek óta vezeti a hol a legrosszabb vezetni és hol tölti a legtöbb időt a forgalomban egy átlagos sofőr jellegű listákat,

azonban már világviszonylatban is az első-második helyen tanyázik a sofőrönként évi 134, dugóban elvesztett órával. És akkor most olvassuk újra a cikk elejét, és vessük össze a két infóhalmazt. (Bukarest egyébként New Yorkot és Moszkvát is lenyomta a dugulási világlistán, amelyen Budapest a harmincadik.)

A Transzalpina nem csúnya hely

Annyit mégis szóljunk az ötlet mellett, hogy hajnal előtt a legnagyobb a sötétség, és mély vízben lehet a legőszintébben úszni tanulni, na és akasztott embernek lába sem éri a földet:

ha az önvezető autók a kaotikus romániai utakon is állják a sarat, akkor tényleg átmentek a teszten, és lehet őket vinni akár a szomszédbolygóra is marsjáró szondának, hát valahogy azt is megoldanák ezek után.

Ezek is érdekelhetnek:

Jókora hülyeséget csinált egy váradi hobbipilóta a román–ukrán határ közelében

Úgy gondolta, megnézi, mi a helyzet a háborús övezet közelében, közben pedig megsértette az ukrán légteret. Próbáljuk ne követni a példáját.

Elromlott egy román kisváros fűtőrendszere, papot hívtak, hogy szentelt vízzel megjavítsa

Egyházi szertartást tartott a pópa a rozsdás csövek között, de a gonosz meghibásodás csak nem akart eltakarodni az alkatrészekből.

(Forrás: Főtér)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés