Ötven kilométert tettek meg.
Egyelőre hiány van kamionsofőrből, és könnyen lehet, a probléma megoldása hosszú távon az lesz, hogy hamarosan a meglévők mindegyikére sem lesz szükség. Az önvezető technológia ugyanis már a közúti teszteknél tart:
a Volvo és a Waberer’s pénteki tesztjében egy kamiont sofőr vezetett, amit kettő magától követett.
Sofőr – biztonsági és jogi okokból – persze a másik kettőben is ült, de nem tudunk róla, hogy be kellett-e avatkozniuk a Lébény és Rábapatona közötti oda-vissza úton.
A platooning technológia (így hívják, amikor automatikusan követik egymást a szerelvények) előnye, hogy a járművek reakcióideje gyorsabb, mint az emberé, így könnyebben elkerülhetők a balesetek, kevesebb üzemanyagot használnak fel a konvojban haladás miatt, ezáltal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki, valamint hogy csak egyetlen sofőr kell több kamion mozgatásához.
Dér Péter, a Volvo Trucks kereskedelmi igazgatója szerint a platooning mindennapos használata előtt rendezni kell a különböző országok közlekedési és egyéb szabályait is. Reálisan négy-öt év múlva üzemeken belül, logisztikai centrumokban már alkalmazható lesz a technológia.
(Forrás: MTI)