A francia jégrali-bajnokságra építették ezt az izgalmas versenyautót, ami már első ránézésre sem tűnik egy hagyományos Opel Astrának, és amit egy neves ralibajnok is vezetett a kilencvenes években.

A nyolcvanas években vetődött fel a francia jégrali-bajnokság ötlete, amikor Max Marmers autóversenyző, kétszeres ralikrossz-bajnok és az Andros lekvárgyártó cég tulajdonosa, Frédéric Gervoson találkozott. Az Andros Trophy végül 1990-ben indult, és az évek során többfordulós bajnoksággá nőtte ki magát, amire egyedi versenygépeket építettek.

Az Andros Trophy, ahol a Twingótól az Escort Cosworth-ig mindennel lehetett menni

A kilencvenes-kétezres években használt versenyautók nagyjából megfeleltek a nemzetközi rali szabályainak, a csővázas prototípusok a hírhedt B-csoportos gépekhez hasonlítottak. A sorozat pedig az autósport minden ágából vonzotta a résztvevőket,

indult rajta többek közt Alain Prost, Jacques Villeneuve, Yvan Muller, Ari Vatanen és Jean-Louis Schlesser is.

A képeken látható Astra nem egy hétköznapi példány, 1994-ben építették az Opel Motorsport számára.

A motorja nem az orrában, hanem az egyetlen ülés mögött, középen kapott helyet: a 3 literes V6-os 345 lóerőre képes,

és szekvenciális hatfokozatú váltón keresztül mind a négy kereket hajtja. A jeges pályákon a négykerék-kormányzás tette még kezesebbé.

A mindössze 950 kilogrammos Astrával annak idején a finn Markku Alén versenyzett,

aki 1978-ban, az egyéni rali-világbajnokság indulása előtti évben szerezte meg a legjobb pilóta címét. A jégre szánt Opel egy ideig egy magángyűjteményben pihent, most pedig a Bonhams februári párizsi aukcióján lehet hozzájutni, 75-100 ezer euró közötti összegre számítanak érte.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
2,5 másodperc alatt van százon ez a Porsche 911
Budapest legközpontibb terasza úgy újult meg, hogy azonnal a törzshelyed lesz!