
Ez az autó tökéletes választás azok számára, akik modern városi SUV-t szeretnének Opel emblémával. A Mokka városban könnyen manőverezhető, de hosszabb utakra is megfelelő, ha pedig kicsit több van rá, a teljesen elektromos változattal nem nyúlhatsz mellé.
Egész jól áll az Opel crossoverekben: ha a család minden tagja és még a kutya is rendszeresen utazik, a Grandland a befutó. Ha inkább egy praktikus és elérhető árú autót keresel, akkor a Frontera lesz a te barátod. De ha egy stílusos, városban könnyen manőverezhető, mégis tágas és modern crossoverre vágysz, akkor a Mokka a legjobb választás. Ez az autó pont ott helyezkedik el, ahol a praktikum és a vagányság találkozik.
Pont annyi helyet kínál, hogy kényelmesen elférj benne, de elég kompakt ahhoz, hogy egy zsúfolt belvárosi parkolóban se ess kétségbe. A 4,15 méteres hossz azt jelenti, hogy a Peugeot 2008, Renault Captur, Volkswagen T-Roc mezőnyében vadászik ellenfelekre. Csomagtartója 350 literes.
Sportos, letisztult, krómmentes új világ
Ez volt az első Opel a Vizor hűtőráccsal, ezért aztán nehéz is volt mit kitalálni, amikor az idei modellfrissítést tervezték. Éppenhogycsak finomítottak az első és hátsó lámpákon, teljesen száműzték a krómot, de amúgy a Mokka megmaradt olyannak, amilyen volt, vagány, modern, szerethető városi crossovernek. Ezen csak tovább javít a hátsón alig észrevehető légterelő, és az új LED lámpák, amik nem csak jobban világítanak, hanem kevesebb energiát is igényelnek. Ez főleg az elektromosnál jön jól.
Az utastérben is nagy változások történtek. Érdekes alakot kapott a kormány, alul-felül lecsapták, és
ha jobban megnézzük, az autó frontja köszön vissza rajta az új Opel emblémával.
Száműztek néhány gombot a középkonzolról, a központi kijelző most már minden verzióban 10 colos, tisztességes felbontású és könnyen használható. Ha valami esetleg feltűnhet, az a sötét tónusú belső, ami hangulattól függően elegánsnak vagy szomorkásnak is nézhető. A használt anyagok teljesen vegánok, sehol semmi bőr.
Mesterséges intelligencia és digitális kényelem
Az Opel Mokka 2025-ben bemutatott egyik legizgalmasabb újdonsága a ChatGPT-alapú beszédvezérlés, amely a hagyományos hangvezérlést egy intelligensebb, természetesebb kommunikációs élménnyé teszi. Nemcsak a navigációt és a média vezérlését teszi egyszerűbbé, hanem összetettebb kérdésekre is tud válaszolni, például időjárás, közlekedési információk vagy akár a menet közbeni olyan keresztkérdésekre, hogy hol van a legjobb olasz étterem a közelben. A navigáció egyébként over-the-air frissül, mindig naprakész. A vezetéstámogató rendszerek hangolásán finomítottak, ügyesebben, okosabban, finomabban avatkozik közbe, ha kell.
Benzin, hibrid és elektromos is van
A belépőmotor még mindig 1,2 literes, kézi és automata váltóval is elérhető – őket most nem vezettük. Viszont van két komolyabb újdonság: a mild-hibrid és a tisztán elektromos változat. A korábbi mild hibrid most már simán Hybrid néven fut, amire azért szolgált rá, mert a 48 voltos hibrid rendszer 28 lóerővel segíti a 136 lóerős benzinmotor teljesítményét. Ezt nem úgy kell érteni, hogy a két szám szabadon összeadható, amiből rettenetes mennyiségű erő és elsöprő dinamika jön elő.
Sokkal inkább az érezhető, hogy a hibrid Mokka kellemesen vezethető, kényelmes partner szinte minden területen.
Sportosnak nem mondanám, de maga az autó sem akar egy pillanatra sem sportosnak tűnni. Viszont igazi területén, a városban elemében van, és arra is képes, hogy huzamosabb ideig teljesen elektromosan haladjon. Ez az autó tökéletes lehet azoknak, akik még idegenkednek a villanyautótól, vagy nincs lehetőségük otthon tölteni.
De ha mégis inkább a teljesen elektromos autózás jön be, akkor nyugodt szívvel ajánlom az elektromos Mokkát.
Ez az autó tényleg finoman, rángatásmentesen, végig, folyamatosan rendelkezésre álló dinamikát ad alád. Bár a számok alapján 100-ra nem gyorsul úgy, mint a hibrid (9 másodperc a 8,2 másodperccel szemben), a vezető jobban érzi magát az elektromos Mokkában. A 156 lóerő és a 260 Nm tiszta, rezzenésmentes és csendes dinamikus mozgást tesz lehetővé. Az 54 kWh-s akkumulátorral elméletileg 403 kilométert autózhatunk, a valóság valahol 300-400 kilométer között lehet félúton, nyilván időjárási és vezetési körülményektől függően. És ha még kell egy érv az elektromos hajtás mellett: az all-in csomagban otthoni töltőt, 850 ezer töltési ponton használható, kedvezményes árú töltőbérletet és 8 éves akkumulátorgaranciát és asszisztens szolgálgatást adnak hozzá.
Az új Mokka egy olyan autó, amely nemcsak szép, hanem okos és praktikus is. Ára 8,7 milliótól indul, a tesztelt Hybrid valamivel 10 millió fölött van. Az elektromos Mokka 13 990 000 forint.
Ez is érdekelhet: