Nagyon messze van attól az új Opel Frontera, hogy terepjáró lehessen, de egy megfizethető családi crossovernek nem is kell mindenben a kalandot keresnie. A Stellantis egységes elemeiből és fehér lemezfelnikkel viszont sikerült kihozni a lakóparkok Land Rover Defenderét.
Nagyon nehéz újat mutatni annak, aki rajta tartja a szemét az autóiparon, és ez különösen igaz a Stellantisra, ahol a hajtásoktól az utolsó kis gombig minden egységes, a márkák csak a tálalást variálják az arculatnak megfelelően. Itt van például az Opel Frontera, mely fehér tetővel és fehér lemezfelnikkel néz ki igazán jól, így mutat valami mást, mint a Citroën C3 Aircross, tehát ugyanez franciául.
Ebben a 4,4 métert alulról karcoló városi crossoverben akár heten is utazhatnak.
Bármennyire nem tűnik nagy autónak, valójában az Opel Frontera picit túl is nő az 1997-ben bemutatott első Zafirán, de praktikumban ez a divatosabb autó nem érheti be az egyterűt. A Frontera műszerfalán két 10 colos átmérőjű kijelző néz szembe az utasokkal, melyek közül az egyik a legfontosabb menetadatokat jeleníti meg, a középső pedig a szokványos érintőképernyős fedélzeti rendszer. Gondoltak azokra is, akik inkább a saját okostelefonjukat vagy a tabletüket használják, ezért ezeket az eszközöket látható helyen lehet tartani. A fedélzeten összesen öt USB-C csatlakozó van, így töltésre is van hely bőséggel.
Alaphelyzetben 460 literes a Frontera csomagtartója, a hátsó ülések 60:40 arányban dönthetőek, ezzel 1,6 köbméteresre bővíthető a raktér. Összehasonlításképpen a már említett első generációs Zafira 1705 literig bővíthető. A Crosslandot leváltó, jóval csinosabb új Opel Frontera öt- és hétüléses változatban is készül. Mivel a tető terhelhetősége 240 kilogramm, ezért tetősátrat is bőven elbír.
Nincs összkerékhajtás, nincs dízel, de még négyhengeres motor sem a Fronterában.
Mild hibrid, hibrid és teljesen elektromos hajtással készül az Opel kis crossovere. Az első kettő alapja az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor, mely a Frontera Hybridben 100 lóerős és egy 28 lóerős villanymotor csatlakozik a váltóhoz, a 48 voltos rendszerrel szerelt verzió 136 lovas. Az Opel Frontera Electric alatt egy 44 kWh-s akkumulátor van, az első kerekeket hajtó villanymotor pedig 113 lóerős. Egy feltöltéssel az Opel ígérete szerint nagyjából 400 kilométeres a hatótávja.
Kéttónusú fényezéssel és alufelnivel éppen olyan az Opel Frontera, mint az összes többi kis crossover, de a fehér tetővel és a fehér lemezfelnikkel már halványan megidézi a Land Rover Defendert is, ez pedig baromi jól áll neki. Ha nincs közel 30 millió forint a családi kasszában egy rendes Defenderre, akkor hunyorítva ez a Frontera is tökéletes lesz.
Ez is érdekelhet: