Az egyterű autók helyett már a crossoverek a menők, de attól még szükség lehet olyan típusokra, amelyekben sokan elférnek. A Zafira legújabb generációja kategóriát váltott, és akár kilenc utast is szállíthat.

Az ezredfordulón nagy divat volt az egyterű, a magas karosszéria, tágas utastér és sokféleképp variálható ülések aztán lassanként minden más kategóriában is megjelentek. Most a szabadidő-autók mennek a legjobban, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne szükség sokszemélyes kisbuszokra. Az Opelnél ezért úgy döntöttek, hogy a Zafira három generáció után kategóriát vált, és a dobozos egyterűk között folytatja.

A Zafira tehát eddig így nézett ki:

Mostantól ilyen lesz:

Az újdonság neve Zafira Life, és tulajdonképpen a Vivaro személyszállító változatának az utódja.

Mivel az Opel már a PSA-csoport része, ezért nem érhet nagy meglepetésként, hogy a Citroën Spacetourer és a Peugeot Traveller testvérmodellje, és ugyanezt az autót még Toyota-emblémával, Proace Verso néven is kapni lehet. Az Opelnél ezért igyekeztek legalább a fényszórókkal és a hűtőmaszkkal németesre szabni a dizájnt.

A testvéreihez hasonlóan a Zafira Life is háromféle hosszal készül majd.

A legrövidebb 4,6 méteres lesz, alig valamivel rövidebb a kifutó Zafiránál, a középső modell 4,95 méter hosszú, a legnagyobb pedig 5,3 méteresre nyúlik. Minden változat rendelhető akár kilenc üléssel is, az oldalsó tolóajtók elektromos mozgatásúak, és

ügyes ötlet, hogy ha tele a kezed, akkor akár láblendítéssel is lehet indítani az ajtónyitást, akárcsak a kombik csomagterénél.

Az extrákkal sem bántak szűkmarkúan,

úgyhogy az adaptív tempomat, a városi vészfékező rendszer gyalogosfelismerővel és az automata távfényszóró már a Zafira Life-hoz is elérhető. A 7 colos érintőképernyőn a beépített navigáción kívül az Apple CarPlay és Android Auto is futhat, itt jelenik meg a 180 fokos képet adó kamera a parkoláshoz, a zenéket pedig a 10 hangszórós hifin hallgathatja a társaság.

A belső tér ennél praktikusabb aligha lehetne.

Az ülések sínen tologathatók, elfordíthatók, összehajthatók és kivehetők, a maximum szállítókapacitás 4,5 köbméter lehet. A legjobb mégis a Lounge kivitel, ahol elöl fűthető és masszázsfunkciós ülést találsz, hátul pedig négy kényelmes bőrfotelt és 230 voltos töltőt is.

A Zafira tehát többé már nem sportos egyterű, de sokan és messze utazni vele jobb lesz, mint valaha.

Ez is érdekelhet:

Személyautónak készült, ideális családi kocsi lett az új Opel Combo

Családapák és kisáruszállító-sofőrök álma.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában