Szuzukában kellemetlen hiba csúszott a rendszerbe.

Bár a Japán Nagydíj eredetileg 53 körös lett volna, egy körrel hamarabb leintették a futamot. Mindez persze tévedésből történt, mivela verseny végét jelző (kockás zászló mellett használt) LED-fények idő előtt, egy körrel korábban gyulladtak ki.

A LED-fényeket egyébként azok után vezették be az F1-be, hogy a 2018-as Kanadai Nagydíjon a futam leintésére meghívott Winnie Harlow kanadai szupermodell egy sportbíró téves jelzése miatt egy körrel korábban lengette meg a kockás zászlót.

Így pedig a futam végeredménye is változott, az 52. kör állása lett a végeredmény, aminek leginkább a Racing Point pilótája, Sergio Pérez örülhet, aki az 53. körben a falban kötött ki, miután ütközött Pierre Gaslyval, így ugyanis mégis célba ért, a 9. helyen - ugyanakkor csapattársa éppen ennek köszönhetően csúszott ki az első tízből:

1. Valtteri Bottas (Mercedes)
2. Sebastian Vettel (Ferrari)
3. Lewis Hamilton (Mercedes)
4. Alexander Albon (Red Bull)
5. Carlos Sainz Jr. (McLaren)
6. Charles Leclerc (Ferrari)*
7. Daniel Ricciardo (Renault)
8. Pierre Gasly (Toro Rosso)
9. Sergio Pérez (Racing Point)
10. Nico Hülkenberg (Renault)

Az FIA természetesen kivizsgálta az esetet, jelentésük szerint informatikai  rendszerhiba okolható ezért az óriási blamáért.

* Charles Leclerc-t utólag időbüntetést kapott a Max Verstappennel történt incidense miatt, így a monacói helyet cserélt Daniel Ricciardóval, azaz csak a 7. lett.

Leclerc mindent magára vállalt

Szerinte nem kérdés, ki a hibás.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában