A neve még mindig jól hangzik, pedig már több mint hatvan éve megszűnt a Packard, az amerikaiak egyik ikonikus autómárkája. A hatalmas gyára mostanáig romokban állt, a bontása tesz pontot az évszázados története végére.

1899-ben alapították a Packardot, amely az egyik legelismertebb autómárkává vált, a húszas-harmincas években az amerikai elnök, hollywoodi sztárok, gengszterek és a világ uralkodói választották a fényűző luxusautókat. Az eladásai azonban az ötvenes évekre egészen lecsökkentek, és az sem segített rajta, hogy egyesült az azóta szintén megszűnt Studebakerrel.

A több mint 325 ezer négyzetméteres komplexum 1903-ban épült fel azon a területen, ami akkoriban a város határán állt, ide költözött a Packard az ohiói otthonából. A visszaemlékezések szerint 1910-ben Detroit legnagyobb autógyárának számított,

a fénykorában 40 ezer ember dolgozott itt, valóságos város volt a városban.
A második világháború utáni elhibázott döntések előnyhöz juttatták a riválisokat, a Cadillacet és a Lincolnt,

a Packard utolsó autója 1956-ban készült el. Az épületeket eleinte kisebb cégek bérelték, a komplexum kilencvenes évek végén egy vállalkozóhoz került, aki egy rendőrségi razzia során fegyverekkel barikádozta el magát az üzemben, és csak nyolc hónap múlva tudták elfogni.

Adócsalás és kábítószerkereskedelem miatt a vállalkozót börtönbe zárták, és ez alatt az idő alatt a bérlőket felváltották a vandálok, a gyárat teljesen kifosztották.

A jellegzetes téglaépületek az út felett átívelő híddal Detroit egyik ikonikus látképévé váltak,

de az évtizedek során annyira lepusztultak, hogy még ipari műemlékként sem sok esély maradt a megmentésükre.

Az egykori gyárat végül a perui ingatlanfejlesztő Fernando Palazuelo vette meg 2013-ban mindössze 400 ezer dollárért, de az ígéretével ellentétben nem sikerült hasznosítania az épületet.

Detroit szabadulni szeretne a szellemváros képétől, és a gyár bontására szólította fel a vállalkozót,

de mivel az nem teljesítette, a város látott hozzá a munkához, és a költségeket majd a befektetőre terhelik.

A területen több tucat épület található, és Mike Duggan polgármester szerint nem tűnik el teljesen a föld színéről az üzem, egy pár részét megtartják és felújítják. Az évtizedek során egyébként számos kísérletet tettek a márka felélesztésére – az egyik próbálkozásról írtunk is a Playeren –, de egyszer sem jártak sikerrel.

(Képek: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Retró formájú luxusautóval támadt volna fel az amerikai autómárka

Nem sikerült, csak ez az egy példány készült belőle.

A valaha készült utolsó Plymouth újszerű állapotban eladó

Nem a legizgalmasabb autó, de autótörténelmi jelentősége van.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés