A Studebaker nevéről neked is egy autómárka juthat eszedbe, pedig a gyártó már több mint ötven éve megszűnt, a nevét viszont a mai napig óriási feliratként hirdeti egy öthektáros erdő Chicago közelében.

Még jóval az automobil feltalálása előtt, 1852-ben kocsigyártóként kezdte a Studebaker, majd 1902-től készítettek előbb elektromos, aztán benzines autókat is. Az évtizedek során jó minőségű, megbízható típusként került be az amerikai köztudatba, és bár a nagy világválság ezt a márkát is megviselte, a harmincas évekre egyenesbe jött a sorsa.

Az indianai gyárától nem messze még 1926-ban építették fel a világ egyik első tesztpályáját, amit a korabeli reklámokban milliódolláros szabadtéri laboratóriumként emlegettek. 1937-ben pedig ide ültették el azt

a több ezer fenyőt, ami a Studebaker feliratot adja ki a magasból, és most, nyolcvan évvel később még mindig jól olvasható.

A második világháború után a Studebaker nehéz helyzetbe került, és ezen az sem segített, hogy 1954-ben egyesült az azóta szintén megszűnt Packarddal. Az indianai üzemből az utolsó autó 1963-ban került ki, és három évvel később a kanadai gyárban is leállt a termelés,

a Studebaker, mint autómárka végül 1967-ben szűnt meg.

A tesztpálya jelenleg is használatban van, és gondozzák az erdőt is, ami nyolcszáz méteres hosszával

a mai napig a legnagyobb élő hirdetés Guinness-rekordjának számít.

A közeli üzemből akkoriban hétezren kerültek utcára, de a város gyorsan megoldotta a munkanélküliség problémáját, az erdő pedig remélhetőleg örökre megőrzi a márka emlékét.

A kedvenc Studebakerem a Raymond Loewy által tervezett Avanti

(Képek: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Bemutatták Michelisz Norbi idei versenyautóját és csapatát

Sokoldalú szabadidő-terepjáró lett az új Toyota 4Runner

További cikkeink a témában