A Peugeot bemutatta a 308 új generációját, ami már a francia márka nemrég bevezetett új emblémáját hordja, de nem csak ezért érdekes. Az egyik legszebb kompakt autó lesz, még több technológiával, akár plug-in hibrid hajtással is.

Nem olyan régen mutatta meg az új arculatát a Peugeot, az álló oroszlános embléma helyére a klasszikus stílusú, pajzsba zárt oroszlánfej lépett, és most itt az első újdonság, ami már ezt a jelvényt viseli. Az új 308 szinte minden téren nagyobb és jobb lett az elődjénél, és nem mellékesen nagyon dögösen néz ki, főleg ebben az új olívazöld színben.

Az új 308 nem kevéssel, 11 centiméterrel hosszabb lett az elődjénél, és két centiméterrel alacsonyabb is, ami jót tett az arányainak.

A 4,37 méter hosszú ötajtósnak a tengelytávja is növekedett 5,5 centivel 2,68 méteresre. Csak a csomagtér mérete lett egy kicsivel kisebb, 420 helyett 412 literes, de még így is nagyobb a Golf és a Focus értékénél, és a hátsó ülések ledöntésével 1323 literesre bővíthető.

A dizájn a jelenlegi modell továbbgondolásával született, de a csúcsmodellnél teljesen LED-es mátrixfényszórókat szűkebbre szabták,

a 308 is megkapta a többi Peugeot-n látott oroszlánkarom, avagy szemfog alakú nappali menetfényeket,

a hűtőmaszk izgalmas mintája a nemrég megújult 3008-ról és 5008-ról lehet ismerős. A hátsó lámpák továbbra is hármas osztásúak, de izgalmasabb formájúak, közöttük fekete panellel.

A belső tér az i-Cockpit koncepciót viszi tovább, a kis kormánykerék fölé 10 colos színes kijelzős műszeregység került,

a jobban felszerelt modelleken 3D grafikával, a középkonzolba pedig minden változatnál 10 colos érintőképernyőt simítanak. A klímát továbbra is innen kell kezelni, de a főbb funkciókat elérhetjük a képernyő alatti érintős gyorsgombokról. Az automata modelleken az irányváltó karja helyett billenőkapcsolót találunk.

A hangulatra most is nagy figyelmet fordított a Peugeot, az utastérben felhasznált anyagok igényesek, a hangulatvilágítás színét nyolcféle árnyalat közül lehet kiválasztani.

A technika is fejlődött: a hangvezérlést „OK, Peugeot” paranccsal kelthetjük életre, az okostelefon-kivetítés vezeték nélkül is működik,

a készüléket közben vezeték nélkül tölthetjük az erre kialakított tálcán, és egyszerre két telefont is csatlakoztathatunk a kihangosítóhoz.

Az új 308 kínálata részben ismerős lehet az előző modellből, az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 110 és 130 lóerős változatával, illetve az 1,5 literes, 130 lóerős négyhengeres turbódízellel indul, az erősebb benzineshez és a dízelhez a hatfokozatú kézi helyett nyolcsebességes automata váltót is lehet kérni.

A legérdekesebb azonban, hogy a Peugeot kompaktja is kapható lesz plug-in hibrid hajtáslánccal.

A Peugeot rögtön kétféle plug-in hibrid hajtást kínál a 308-hoz, és mind a kettőben az 1,6 literes, turbós benzinest és egy 110 lóerős elektromotort találjuk,

nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A benzinmotor teljesítménye 150 és 180 lóerő lehet, ennek megfelelően a kombinált teljesítmény 180 és 225 lóerő. A 12,4 kilowattórás akkumulátort teljesen feltöltve a két modellel 60 és 59 kilométert tehetünk meg tisztán elektromosan.

A plug-in hibrid változatnál valamivel kisebb a csomagtér, a mérete 412-ről 361 literesre csökkent az akkumulátor miatt, amelynek töltése alapból 3,7 kilowattal, felárért 7,4 kilowattal mehet. Az előbbivel 3 óra 50 perc, az utóbbival szűk két óra alatt tölthető fel az akkumulátor, az otthoni konnektorra csatlakoztatva 7 órába telik a teljes feltöltés.

Az opciók közt a Peugeot kiemeli a fűthető szélvédőt és a 10 hangszórós, 690 wattos Focal hifit.

Új funkciókkal bővült a vezetéstámogató rendszerek sora, amivel a 2-es szintű önvezetésre is alkalmas az új Peugeot 308.

A sávtartó és a dugóban araszoló rendszer mellett az autó a felismert táblákhoz képes igazítani a sebességet, az osztott pályás utakon pedig 180 km/óráig önállóan lassít a kanyarok előtt, 70 és 180 km/óra között pedig a sávváltást is egymaga intézi. A parkolásnál a 180 fokos tolatókamera és a 360 fokos felülnézeti kép jelent segítséget.

A Peugeot az idei év második felében indítja az új 308 sorozatgyártását, és bizonyára hamarosan a nagyobb csomagtartójú 308 SW kombit is megismerhetjük.

Ez is érdekelhet:

Az új DS 4 megmutatja, hogy egy kompakt autó is lehet izgalmas

Bejön a francia gyártó új prémiumautója?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés