Megmutatta a Peugeot, hogy milyen tanulmányautóval készül az októberi párizsi autószalonra, és meglepetésre nem egy futurisztikus jövőautó lesz, hanem a klasszikus 504 Coupé felelevenítése, modern belsővel és elektromos hajtással.
Az autógyártók rendszerint a távolabbi jövőbe pillantanak a futurisztikus tanulmányautóikkal, és ha a Peugeot-nál ilyen lesz a jövő, akkor mi már most meg vagyunk véve. Az októberi párizsi autószalonra szánt e-Legend Concept ugyanis nem egy futurisztikus jövőautó valamilyen sci-fi film díszletének, hanem egy klasszikus arányokkal rendelkező elegáns sportkupé.
Nem lehet nem észrevenni, hogy a legendás 504 Coupé adta hozzá az inspirációt, amit eredetileg Pininfarina tervezett, és ami máig az egyik legszebb Peugeot-nak számít.
A vadonatúj e-Legend Concept már a Peugeot formatervezőinek munkája, akik mesterien ültették át a hagyományos arányokat a jövőbe.
4,65 méteres hosszával, 1,93 méteres szélességével és 1,37 méteres magasságával a kétajtós túrakocsinak fantasztikus a kiállása, a megjelenését a 19 colos kerekek és a hármas osztású lámpák fokozzák.
A tanulmányautóra került Peugeot-embléma is múltidéző, ezt az oroszlánfejes logót a hatvanas években használta a márka.
Az otthonos belső tér már a jövőbe mutat,
bár az ülések formája, a fa és réz betétek még az 504-est idézik, de az utastér tele van képernyőkkel. Az összesen 16 kijelző közül az ajtókra 29 colos, a napellenzőkbe 12 colos megjelenítők kerültek, de a leglátványosabb az egész műszerfalat átfogó 49 colos kijelző, ami még tévének is méretes lenne, föléje hangprojektor került.
A franciák elképzelése szerint többféle üzemmód közül választhatsz majd útközben. A Legend a klasszikus mód, amikor a műszerfalra az 504-esét idéző számlapokat és famintát vetít, a Boost pedig a sportos mód, ekkor az előtted lévő utat láthatod a kijelzőn is. Az e-Legend Concept ezen felül kétféle önvezető móddal is rendelkezik, egy kényelmessel és egy sportossal.
A stílusos túrakocsi pedig valóban sportos tud lenni,
erről a 464 lóerőre és 800 Nm nyomatékra képes elektromotor gondoskodik, ami mind a négy kereket hajtja. Az e-Legend ezzel kevesebb, mint 4 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 220 km/óra. 100 kilowattórás akkumulátorával pedig 600 kilométert is megtehet egy feltöltéssel.