A tervezettnél korábban, már jövőre megszűnhet a plug-in hibrid autók vásárlási támogatása Németországban, és az elektromos autók támogatását is csökkentik. Nálunk még nem vették el a zöld rendszámot a konnektoros hibridektől.

Európa egyik legnagyobb autópiacán újabb változásokra számíthatunk jövőre, ami a szabályok módosításával még az autógyártók kínálatára is hatással lehet. Németországban az új kormány 2023-tól teljesen eltörölné a plug-in hibrid autókra adott támogatást, és az elektromos autók támogatását is jelentősen csökkentené minden évben. A konnektorról tölthető hibridek ezért már csak a tulajdonságaikkal hódíthatnak, de mint a tapasztalatok mutatják, a fogyasztásuk nagyban függ attól, hogy mennyit töltjük az akkumulátort.

Jelenleg a német piacon a 40 ezer eurónál olcsóbb plug-in hibrid autókra adott állami és gyártói támogatás összege 6750 eurót tesz ki.

A feltétel mindössze annyi, hogy az autónak legalább 60 kilométert kell tudni megtennie teljesen elektromosan, más szóval a széndioxid-kibocsátása nem lehet nagyobb 50 g/km-nél. A 40 és 65 ezer euró közötti áron kínált plug-in hibridekre is jár 5625 euró támogatás. Mivel nem az opciókkal növelt árat veszik figyelembe, ezért sok típus alapárát éppen a határértékre lőtték be.

A támogatás megszűnése jelentősen átrendezheti a piacot, és még nagyobb változást hozhat, ha a plug-in hibrid és elektromos autók fogyasztásának és emissziójának meghatározására is eltérő módszert alkalmaznak majd az Európai Unióban, jelenleg ugyanis nem nevezhetők valósnak a szabvány szerint kapott értékek. Az átmeneti helyzetre tekintettel több gyártónál – például a Renault-Nissannál – is megvárják az új szabályozást,

addig nem mutatnak be újabb plug-in hibrid modelleket, inkább az öntöltő hibridekre és elektromos autókra fókuszálnak.
Az elektromos autók vásárlásának támogatása 2023-tól is megmarad Németországban, de a mértékét fokozatosan csökkentik.

Jelenleg a 65 ezer eurónál olcsóbb modellekre – és ebben az esetben az opciókkal növelt árat veszik figyelembe – a támogatás 9000 euró, de jövőre már csak 4000 euró lenne, a következő két évben pedig mindössze 3000 euró. Sokan már most aggódnak miatta, hogy mivel jelenleg is hosszúra nyúltak a szállítási idők, már csak a mérsékelt vagy teljesen megszűnt támogatás mellett tudják átvenni és kifizetni az autójukat.

Itthon nincs változás

Magyarországon egy kicsit másként működnek a dolgok, nálunk az elektromos autók vásárlására adott 1,5-2,5 millió forintos támogatás nem állandó, a keretösszeg gyakorlatilag pillanatok alatt fogyott el, amikor kiírták a pályázatot. Az elektromos és plug-in hibrid autók ezért csak a zöld rendszám előnyeit, az adómentességet és az ingyenes parkolást élvezhetik, de talán már nem sokáig. Hallani lehet egy ideje, hogy a hibridektől elvennék a zöld rendszámot, vagy legalábbis az azzal járó kedvezményeket, egy pár vidéki városban például már fizetniük kell a parkolásért.

Ez is érdekelhet:

Van bennük benzin is, nagy akku is: a hibrid autók vajon gyakrabban kigyulladnak, mint a többiek?

Egy amerikai elemzés szerint a hibrid autók gyakrabban gyulladnak ki, mint a benzinesek vagy az elektromos hajtásúak. Viszont az elemzéssel van egy kis baj.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

Hoztunk egy újabb haladó szintű kvízt az autórajongóknak

Shaquille O'Neal kupét építtetett magának ebből az autóból

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés