Minden téren szintet lépett a Porsche 911, miközben megtartotta jellegzetes stílusát, izmosabb formájával, erősebb motorjával és high-tech berendezésével a legjobb sportautónak ígérkezik, amit mostanában láttunk.
1964 óta hódít a Porsche 911, és az előző hét generáció során végig megőrizte azt a jellegzetes stílusát, amiért csak imádni lehet. Mondhatnád, hogy mit sem változott, de ez nem lenne igaz, a legújabb, Type 992-ként számon tartott generációja minden téren jobb lett az elődjénél. A Porsche kezdetnek a Carrera S és Carrera 4S változatokat leplezte le.
Varga Péter, a Porsche dizájnfőnöke keze nyomán ismét egy időtlen klasszikus született.
Az új 911-est azonnal felismered majd, és ha jobban megnézed, akkor észreveszed azokat az apróságokat, amelyek megkülönböztetik a korábbitól. Az újdonság nem csak ránézésre látszik izmosabbnak, az alumínium karosszériája valóban szélesebb. Mostantól a hátsókerekes modell is a 4S-nek fenntartott szélesebb hátsót kapja, és a sárvédők elöl is 45 mm-rel szélesebbek lettek.
A legkönnyebben hátulról nézve ismerheted fel a legújabb 911-est a széles LED-es fénycsíkról,
ami már minden változat sajátja lesz. A kiemelkedő hátsó szárny és a hangsúlyosan elhelyezett kipufogóvégek is dögösebbé teszik a Porschét, akárcsak a nagyobb, elöl 20, hátul 21 colos kerekek. A karosszériába simuló kilincsektől pedig modernebb lesz ez a kortalan szépség.
A belső tér egyenesen high-tech, a műszerfalat a Panamera berendezése ihlette.
A kormánykerék mögött megmaradt középen a fordulatszámmérő analóg számlapja, mellette két színes képernyő mutatja az információkat. A középkonzolra 10,9 colos érintőképernyő került, alatta öt gyorsgombbal, a klímapanelt és a váltókart minimalista stílusban álmodták meg.
Az elsőként bemutatott Carrera S és Carrera 4S turbós, hathengeres bokszermotort kap, aminek a teljesítményét 420-ról 450 lóerőre növelték, hozzá egy vadonatúj nyolcfokozatú duplakuplungos váltó kapcsolódik.
A hátsókerekes modell ezzel 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, az összkerekes 4S-nek 3,6 másodperc is elegendő,
végsebességük 308 és 306 km/óra, az átlagos fogyasztás 8,9 és 9 l/100 km. A Sport Chrono csomaggal két tizedet lehet faragni a gyorsulási időből.
A 911-es újdonsága az éjjellátó rendszer, valamint a Porsche Wet mód, ami felismeri, ha vizes az útburkolat, és ahhoz állítja a vezetésbiztonsági rendszereket. Az infotainment mindig online, hozzá különböző alkalmazások járnak,
az adaptív tempomat pedig dugóban is képes araszolni helyetted, ha a Porschéddel járnál dolgozni a reggeli csúcsforgalomban.
Alig várjuk, hogy tegyünk egy kört a vadonatúj Porsche 911-essel,
ami már rendelhető, a Carrera S-nek 120 125 eurótól, a 4S-nek pedig 127 979 eurótól indul az ára.
Ez is érdekelhet:
Így lett gyakornokból a Porsche dizájnfőnöke a zseniális magyar - Beszélgetés Varga Péterrel - Roadster
Varga Pétert egyetemista korában hívta magához a Porsche, ma már a cég külső dizájnért felelős igazgatója, még sincs saját íróasztala, és az otthonába is három év alatt került étkezőasztal. A vele készült beszélgetésből kiderül, miért dolgozik még mindig a cégnél, hogyan hatnak az olcsó tömegautók a drága prémiumkocsik formájára, melyik az autóipar egyik legdrágább alkatrésze, és miért fontos az őszinteség már a kezdetektől.