A 911-esből azóta készülnek off-road változatok, amióta a Porsche a gyári versenyautóival sikert aratott a Párizs-Dakar-ralin. A Baja névre keresztelt alkotás fantasztikus lett, de az ára miatt egyelőre nem talált gazdára.
2019-ben mutatta be a terepre szánt Porschéjét a Russell Built, az a műhely, amelyik a Singer Vehicle Designs által tervezett Porschéket is építi. A kaliforniai cég saját tervezésű sportautója, amit Baja névre kereszteltek, nem csillogó kiállítási darabnak készült, hanem arra a célra, hogy bátran belevesd vele magad a kalandokba.
Az alapokat egy 911 Carrera 4 adta a 964-es szériából, de a karosszériáját teljesen átalakították.
A tengelytávját nyolc centivel nyújtották meg, de ennél is sokkal feltűnőbb, hogy a nyomtávot 35 centiméterrel szélesítették ki. Az idomokat kompozitból készítették, ezért a bukókerettel erősített autó csak 1270 kilogrammot nyom.
A motorja továbbra is léghűtéses, de a 3,6-ról 3,8 literesre növelt hathengeres bokszer teljesítményét 365 lóerőre növelték,
a maximum nyomatéka 420 Nm lett. Opcióként szekvenciális váltó és összkerékhajtás is kérhető hozzá, de a képeken látható első prototípust kézi váltóval és hátsókerék-hajtással szerelték.
A bemutatása idején azt lehetett tudni róla, hogy az alapváltozata 380 ezer dollárba kerül,
a képeken is látható, olívazöld bőrbelsős csúcsmodellért 650 ezer dollárt kérnek, ami 200 millió forintnak felel meg.
Az első prototípus, ami több mint 8000 kilométert futott, és a tesztvezetések nyomán van rajta egy pár kőfelverődés, nem talált gazdára a Collecting Cars aukcióján.
Ez is érdekelhet: