Hat évnyi fejlesztés után 1963. szeptember 12-én mutatták be a Frankfurti Autószalonon a Porsche 911-est, aminél már akkor is volt erősebb és látványosabb, de a mai napig nincs jobb sportautó.
Hatvan év alatt nyolc generáció pörgött le és több mint 1,2 millió Porsche 911-es készült, amivel a világ egyik legnépszerűbb sportautója. Valakinek az egója része, másnak befektetés, de vannak olyanok is, akik úgy használják, ahogyan egy Porschét használni kell, másnak pedig álom.
Minden tekintetben túlszárnyalta a 365-öst, de a nagyobb, nehezebb, erősebb Porschét csak jóval magasabb áron tudták kínálni, ezért nem voltak teljesen biztosak a 911 sikerében. Az autót eredetileg 901-esnek hívták, néhány darab készült ezzel a típusjelzéssel, aztán a Peugeot-val való jogi vitákat elkerülendő inkább 911-re nevezték át a modellt.
Nincs revolúció, csak evolúció a 911-es formatervében, mely mindig megtartotta a jellegzetes ablakvonalat, a csomagtér síkjából kiemelkedő lámpákat és a farmotoros elrendezést. Mostanra azonban jóval kezesebb autó a legendás Porsche, mint a kezdetekkor volt. A farnehéz kialakítás miatt tapasztalt pilótát kívánt a 911-es.
Hathengeres bokszermotorja egészen a 996-osig léghűtéses volt, de a 2000-es évek küszöbén a Porsche jelentős pénzügyi gondokkal küzdött, így hatékonyabb gyártásra és modernizálásra volt szükség. Sokan nem szeretik a tükörtojás lámpás 911-est, de nélküle mostanra csak egy emlék lenne a Porsche 911.
Mindig a kínálatban van a jellegzetes piros fényezés, melyet minden modell szépen visel a hagyományos kupétól a targán át egészen a brutális aerodinamikai elemekkel telepakolt 911 GT3 RS-ig. A 911-esnél alaptulajdonság, hogy a hétköznapokon megbízható, a versenypályán pedig ütős sportautó.
Ez is érdekelhet:
Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.
Hírlevél feliratkozás
Támogatott és ajánlott tartalmaink